• سه‌شنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400042215901
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرکل استاندارد استان همدان:

همدان، پیشتاز در استقرار نظام استانداردسازی

همدان، پیشتاز در استقرار نظام استانداردسازی

ایسنا/همدان مدیرکل استاندارد استان همدان نیز در این بازدید به ۷۰۵ واحد تولیدی فعال مشمول استاندارد اجباری در سطح استان همدان اشاره و بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال، حدود ۱۸ پروانه کاربرد نشان استاندارد برای واحدهای احداث شده با واحدهایی با افزایش تنوع تولیدات، در سطح استان همدان صادر شده است. 

محمد مددی سه‌شنبه ۲۲ تیر ماه در حاشیه بازدید از شرکت کیان‌کُرد شهرستان ملایر،ادامه داد: استان همدان یکی از استان‌های پیشتاز در حوزه استقرار نظام استانداردسازی برای واحدهای تولیدی است که تولیدات شان مشمول استاندارد اجباری است.

وی با بیان اینکه تولیدات این واحد تولیدی مشمول استاندارد اجباری نیست، اظهار کرد: با توجه به رویکرد شرکت کیان کُرد مبنی‌بر ارتقاء کیفیت، درخواست اخذ پروانه کاربرد نشان استاندارد تشویقی را در دستور کار قرار داد.

مدیر کل اداره استاندارد استان همدان بیان کرد: پس از انطباق نمونه‌های محصول تولیدی این واحد با استانداردهای مربوطه، امروز نشان استاندارد تشویقی به‌صورت نمادین تقدیم این شرکت شد که موفقیت بزرگی در ارتقاء کیفیت و استانداردسازی محصولات این واحد خواهد بود.

وی اخذ این نشان استاندارد را رسیدن به موفقیت‌هایی در فضای رقابتی این صنعت هم در بازار داخلی و هم در سطح بازارهای هدف دانست و یادآور شد: امتیاز لازم برای واحدهای نمونه استانی استاندارد ۷۰ از ۱۰۰ و برای واحدهای نمونه ملی بیش از ۸۰ است و این واحد نیز ظرفیت و پتانسیل لازم برای کسب این عنوان را دارد و در صورت داشتن شرایط و اخذ امتیازات لازم، می‌تواند به‌عنوان واحد نمونه استانی یا ملی استاندارد معرفی شود.

مدیرعامل شرکت کیان کُرد ملایر از افزایش یک و نیم برابری ظرفیت تولید این شرکت با بهره‌برداری از طرح توسعه این واحد تولیدی تا پایان سال و با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان خبر داد.

حمید حمیدی یگانه به تجربه ۳۰ ساله این واحد تولیدی در زمینه تولید منسوج استخوان‌بندی تایر اشاره و اظهار کرد: این واحد تولیدی به‌عنوان اولین تولیدکننده منسوج استخوان‌بندی تایر در کشور، ۳۵ درصد سهم بازار را در اختیار دارد.

وی با اشاره به تعطیلی این شرکت به‌دلیل فشارهای اقتصادی اجتناب‌ناپذیر از اواخر خرداد ماه ۹۷ تا مهر ۹۸، تصریح کرد: خوشبختانه این شرکت با ظرفیت ۶۰۰۰ تنی از مهر ماه ۹۸ به چرخه تولید بازگشت و در حال حاضر نیز با ۸۰ درصد ظرفیت اسمی، به تولید ادامه می‌دهد و امیدواریم به تولید ۱۰۰ درصدی ظرفیت اسمی برسیم.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از طرح توسعه این واحد تولیدی تا پایان سال و با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان، ظرفیت تولید از ۶۰۰۰ تن به ۸۸۰۰ تا ۹۰۰۰ تن می‌رسد و بخش عمده‌ای از نیاز کشور را تأمین خواهد کرد.

حمیدی یگانه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۸ نفر در دو شیفت ۱۲ ساعته در این شرکت مشغول به‌کار هستند، گفت: با محقق شدن طرح توسعه، شیفت‌های کاری به سه شیفت و تعداد روزهای کاری از ۳۰۰ روز به ۳۶۰ روز افزایش یافته و ۳۵ تا ۴۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح توسعه که بخش عمده‌ای از تجهیزات آن از قبل خریداری شده است، تسمه نقاله نیز به سبد محصولات شرکت کیان کُرد اضافه خواهد شد.

حمیدی یگانه به ۹ کارخانه تایر ساز در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش شرکت کیان کُرد، تأمین سفارشات این ۹ کارخانه به تناسب نوع تکنولوژی آنهاست، البته قطعی برق محدودیت‌هایی در خط تولید ایجاد کرده است و تلاش ما، مدیریت عوامل محدودیت‌زا و تأمین نیاز صنعت تایر به‌عنوان نیازی مهم و استراتژیک است.

مدیرعامل شرکت کیان کُرد ملایر در بخش دیگری درباره مشکلات تأمین مواد اولیه، گفت: با توجه به تحریم‌ها، تمایل فروشندگان مواد اولیه به کارخانجات ایران سخت و کم شده است. همچنین انتقال وجه و مشکلات حمل‌و نقل نیز از دیگر محدودیت‌های خرید مواد اولیه است و به‌دلیل صرف زمان بیشتر، به سرمایه بیشتری نیاز دارد.

حمیدی یگانه با اشاره به حمایت‌های بانک صنعت‌ومعدن استان همدان در زمینه ارائه تسهیلات مربوط به سرمایه‌گذاری ثابت طرح توسعه شرکت، مطرح کرد: درحال‌حاضر بازار فروش محصولات تولیدی ما داخلی است اما در صورت احداث کارخانجات جدید و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه و پُر شدن ظرفیت خالی  چهار کارخانه تولید منسوج استخوان‌بندی تایر، ظرف دو تا سه سال آینده، این ظرفیت‌ها به تولید مواد اولیه صادراتی اختصاص می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه سیستم‌های ایزو و مدیریت کیفیت از سالها قبل در این واحد تولیدی مستقر بوده و کار می‌کردند، یادآور شد: در این صنعت، استاندارد محصول تشویقی است و با اخذ آن، شرکت می‌تواند به‌عنوان یک شاخص برای انطباق استانداردها به آن استناد کند.

حمیدی یگانه ادامه داد: برحسب نوع نگاه استراتژیک مدیریت، این استانداردسازی تا خط تولید کارخانه ساخت تایر، انطباق کیفی خط تولید، رفع اشکال و کسب رضایت‌مندی مشتری پیش می‌رود.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha