• سه‌شنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400042216090
  • خبرنگار : 71402

طالبان بار دیگر تصمیم ترکیه را محکوم کرد

طالبان بار دیگر تصمیم ترکیه را محکوم کرد
فرودگاه کابل

گروه طالبان بار دیگر تصمیم آنکارا برای تمدید حضور نظامی خود در افغانستان را محکوم کرده و به ترکیه نسبت به تبعات چنین اقداماتی هشدار داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ترکیه پیشنهاد داده است که به محض خروج نیروهای ناتو از افغانستان، تحت شرایط مشخصی به ویژه حمایت مالی و لجستیکی، مسوولیت تامین امنیت فرودگاه بین‌المللی کابل را عهده دار شود. آنکارا هم اکنون در حال رایزنی با ایالات متحده درباره جزئیات این برنامه است.

گروه طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم رهبری ترکیه ناعاقلانه، نقض حاکمیت و تمامیت ارضی ما و مغایر منافع ملی ماست. امارت اسلامی افغانستان این تصمیم نکوهیده و شرم آور را قویا محکوم میکند چرا که مشکلاتی میان ملت‌های ترکیه و افغانستان ایجاد خواهد کرد.

این گروه شبه نظامی تاکید کرد که هرگونه حضور نیروهای خارجی پس از ضرب‌الاجل مورد توافق را "اشغالگری" قلمداد خواهد کرد و به طور مناسب و بر پایه "فتوایی که طبق آن جهاد ۲۰ سال گذشته در جریان بود" با آنها برخورد خواهد کرد.

گروه طالبان همچنین از ترکیه خواست در این تصمیم که "برای دو کشور زیان آور" است تجدیدنظر کرده و به جای آن روی همکاری سودمند مشترک تمرکز کند.  

افغانستان شاهد تشدید خشونت‌ها همزمان با خروج تدریجی نیروهای بین‌المللی از این کشور است. این خروج نیروها که انتظار میرود تا یازده سپتامبر تکمیل شود، یکی از موارد مورد توافق میان طالبان و دولت آمریکا در فوریه سال گذشته در دوحه بود. پنتاگون اوایل ژوئیه اعلام کرد، آمریکا بیش از ۹۰ درصد پرسنل نظامی و تجهیزات خود را از افغانستان خارج کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۲ ۱۵:۰۷

خاک بر سر طالبان تروریست و حامیان آنها .ادمخوران بی مغز و آدمکش با قلدری توسط قدرت های فاسد تجهیز شده اند که خفقان و دیکتاتوری در کشور بوجود ِآورند خاک تو سر همه کسانی را که این لاشخورها را تجهیز می کنند تا امنیت کشور افغانستان و دنیا را بخطر اندازند

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۲ ۱۸:۰۹

تفاوت داعش با طالبان این است که طالبان از نژاد خالص پارسیان هستند.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۴ ۱۴:۱۸

تفاوت داعش با تورچيه اينه تورچيه از نسل چنگيز هستن... نسل کشي ارامنه هرگز فراموش نخواهد شد دقيقا مثل حمله مغول

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۲ ۲۲:۲۴

ترکیه حامی مظلومین

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۰۷:۳۳

ترکیه عوضی تازه به دوران رسیده مغول تبار

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۲ ۲۲:۵۸

گروه تروریستی طالبان باید ازصفحه تاریخ جهان محو وناپدید گردد به امید دنیایی بدون جنگ دیکتاتور فساد وغارت تروریست دروغ قحطی وخشکسالی دزدی اختلاس تزویر وریا کاری مذهبی وحکومتهای اجباری وتمام آلودگیهای مادی ومعنوی ان شاءالله

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۲ ۲۳:۲۶

ترکیه همون آمریکاست کمی انصاف به خرج بدیید

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۳ ۲۱:۳۶

ترکیه یک کشور متجاوز و تروریست است زنده باد جمهوری اسلامی ایران

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۳ ۱۰:۰۴

یاشاسین ترکیه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۳ ۱۱:۰۵

این طالب را تروریس بدانیم بدور از عقل است کسانی که ابرقدرت جهان را به زانو درآوردند. بیست سال جنگیدند و کشور خودرا از اشغالگران پاک و صاف کردند. نان خشک خردند و خیانت نکردند. من تویی که این سر دنیا هستیم از اینجا قضاوت می کنیم.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۳ ۲۱:۲۸

ترکیه بایدبایدافغانستان را ترک کوند واگرنه آن بلایی برسری آمریکاآمده برسری آنهاخاهدآمد