• سه‌شنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400042216092
  • منبع : نمایندگی همدان

استاندار مطرح کرد

ایجاد ۱۵ هزار شغل در همدان/ مهاجرت به رزن برای کار

ایجاد ۱۵ هزار شغل در همدان/ مهاجرت به رزن برای کار

ایسنا/همدان استاندار همدان گفت: طی تفاهم‌نامه با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی‌(ره) ۱۵هزار شغل در استان ایجاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، سید سعید شاهرخی امروز ۲۲ تیر در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: در استان همدان همه حوزه‌های صنعت، تولید، خدمات، کشاورزی، بهداشت و درمان همانند یک کارگاه بزرگ سازندگی در حال توسعه هستند.

وی افزود: طبق منویات مقام‌معظم رهبری و تأکید مکرر دولت، توجه به معیشت مردم، تولید و اشتغال از اولویت‌های اساسی ما در استان بوده و در طول هشت سال گذشته طرح‌های بزرگ ملی اقتصادی، عمرانی و تولیدی در نقاط مختلف این استان کلنگ‌زنی و بهره‌برداری شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه مجمع نمایندگان نقش مؤثری در توسعه استان داشته‌اند، تصریح کرد: در هفت سال گذشته سه سد در استان همدان بهره‌برداری و تکمیل شد و دو سد دیگر نیز در دست ساخت است.

شاهرخی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های اساسی و کلیدی در هر منطقه از استان برای توسعه ایجاد شده، تصریح کرد: خط راه آهن همدان در شمال و ملایر در جنوب استان در حال فعالیت هستند که این دو خط آهن امسال به یکدیگر متصل می‌شوند.

استاندار همدان عنوان کرد: پس از رفع موانع، پتروشیمی هگمتانه با ایجاد اشتغال برای ۲۵۰ نفر به بهره‌برداری رسید که  ۱۰۰ درصد محصولات آن به خارج از کشور صادر می‌شود و در نتیجه اعتبارات ارزی وارد استان شده است.

شاهرخی با بیان اینکه کار برای مردم یک فرصت خدادادی است، ادامه داد: شش دستگاه سیتی‌اسکن با جدیدترین فناوری روز که در موضوع بیماری کووید ۱۹ بسیار حیاتی است، در استان همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۸۰ پروژه ملی با اعتباری افزون بر دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، امسال در پیوست بودجه تعریف شده، اظهار کرد: دو هزار مسکن روستایی در یک سال گذشته در حال ساخت است و یک هزار واحد دیگر نیز تا شش ماه آینده آماده و تحویل به مالکان خواهد شد.

شاهرخی با بیان اینکه با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی‌(ره) ۱۵ هزار شغل در استان ایجاد شده است، عنوان کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه، ۱۵هزار شغل جدید نیز برای مردم استان ایجاد خواهد شد.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ پروژه در حوزه‌های مختلف استان همدان تا پایان شهریور به بهره‌برداری می‌رسد و امروز نیز ۶۷ پروژه با اعتباری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه اقتصاد کارنامه خوبی داریم، تصریح کرد: حجم بالای اشتغال در شهرستان رزن موجب شده نیروی کار از استان‌های همجوار به این شهرستان مهاجرت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha