• سه‌شنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400042216093
  • خبرنگار : 71647

جهان به روایت روزنامه های امروز

شرمتان باد!

شرمتان باد!

حال و روز افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی و هجوم طالبان به این کشور، نژادپرستی انگلیسی‌ها علیه دو فوتبالیست سیاهپوستی که پنالتی را برای تیم انگلیس از دست دادند و درگیری کشورهای جنوب شرق آسیا با کرونا محورهای اصلی روزنامه‌های امروز جهان هستند.

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت ـ هر روز مهم‌ترین اخبار روزنامه‌های جهان را مرور می‌کند و با مخاطبان به اشتراک می‌گذارد. بر این اساس اخبار امروز سه شنبه (۲۲ تیرماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:
 

رسوایی نژادپرستانه بعد از باخت انگلیس


بسیاری از روزنامه های جهان، امروز هم خبر نخست خود را به قهرمانی ایتالیا، برای دومین بار در بیش از نیم قرن فاصله در جام اروپا، اختصاص داده اند. له رپوبلیکا، روزنامه ایتالیایی، با عکسی از فوتبالیست ها، جام در دست این عنوان درشت را درباره جام گنجانده است که: نه به خانه، به رم می آید. جامی بر بال های ایتالیایی ها. از لحظه‌ هایی می‌گوید که «دوناروما»، دروازه بان آخرین پنالتی را نجات داد و یارانش برای در آغوش کشیدن او به سویش، هجوم بردند. و البته از رسوایی نژادپرستانه می گوید، که دو سیاه انگلیسی، پنالتی را نتوانستند گل کنند و هجوم اهانت آمیز انگلیسی ها در فضای مجازی، علیه آن ها. له رپوبلیکا نوشت: شرمتان باد!

کوبا در اعتراض

اکونومیست، هفته نامه انگلیس نوشت: موج همه‌گیری ویروس کرونا، اندونزی را در چنگ گرفته است. اقدام حکومت در مقابله با آن بسیار دیر و بسیار اندک است. می‌گویند جنوب شرق آسیا دارد در کووید ۱۹ غوطه ور می شود. در سال گذشته، این موج، در این جا، در قیاس با اروپا و آمریکای شمالی، بسیار اندک بود. اما موج گونه های تازه ویروس، آن را درنوردید. کامبوج، میانمار، تایلند و ویتنام و مالزی، هر روز، رکورد ابتلای خود را می شکنند. در کوبا صف فروشگاه ها، پایان ناپذیر است و به سبب ویروس کرونا، کوبایی ها به اعتراض آمده‌اند.

هنوز افغانستان

 هنوز نگاه بسیاری از روزنامه های جهان، به افغانستان است. اکونومیست هفته نامه انگلیسی از غرش بازگشت طالبان می گوید، از تلوتلوخوران سربازان افغان و از افغانستان بر لبه فروپاشی و سربازان آمریکایی، با شکستی خردکننده که جنگ خود را در افغانستان به پایان بردند.
 فایننشال تایمز از بهایی می گوید که افغانستان برای جنگ پرداخت. از حکومت طالبان از ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ و همچنین از ساخت یک فیلم از سوی یک کارگردان افغان، از هر آن چه در این ده ها بر افغانستان رفته است. از فرمان بمباران جورج بوش در زمستان ۲۰۰۱ که همه در انتظار تغییر در افغانستان بودند که چنین نشد. از اسارت بیست ساله غرب در باتلاق جنگ در افغانستان  و تلفاتی که داد. صدها تن و بیش از دو هزار و دویست وشصت و یک تریلیون دلار، بهایی که آمریکا پرداخت.

در حاشیه اخبار جهان می‌خوانیم:
 

میکروب ها
 

روزنامه انگلیسی گاردین با عنوان باز کردن قفل میکروبی روده می نویسد: بسیاری چیزها که آدم‌ها از آن بی خبرند، همانند افسردگی و اضطراب، حاصل فعل و انفعال میکروب های درون روده هایند. دانشمندان، امروزه تازه به کشف اثرهای خارق‌العاده روده در سلامت انسان دست یافته اند. و این که دریافته اند بسیاری از نارسایی‌ها، همچون چاقی تا فائق آمدن بر نگرانی و تقویت سیستم دفاعی بدن به روده ها  ارتباط دارند. شناخت میکروب‌های روده، بزرگ ترین کشف دانش بشر در سلامت انسان در دهه های اخیر است. دانشمندان امپریال کالج لندن، می‌گویند در پانزده سال گذشته، ما به این کشف دست یافتیم، یا بهتر آن را  بازکشف کرده ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha