• سه‌شنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400042216168
  • خبرنگار : 71610

وزیر تجارت فرانسه: مانع‌تراشان در مسیر تشکیل دولت لبنان تحریم می‌شوند

وزیر تجارت فرانسه: مانع‌تراشان در مسیر تشکیل دولت لبنان تحریم می‌شوند

وزیر تجارت فرانسه در سخنانی در بندر بیروت گفت که پاریس مانع‌تراشان در مسیر تشکیل دولت لبنان را تحریم می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، فرانک ریستر، وزیر تجارت فرانسه که به لبنان سفر کرده است در سخنانی در جریان بازدید از بندر بیروت اظهار کرد: فرانسه از روز اول انفجار بندر بیروت در کنار لبنان‌ها بوده و ما به قربانیان و خانواده‌های آنها کمک کرده‌ایم.

وی افزود: ۸۵ میلیون یورو به عنوان کمک به بخش‌های مختلف لبنان داده شده است و این علاوه بر عملیات میدانی و بودجه‌ای است که به بازسازی بندر بیروت اختصاص یافته است.

ریستر ادامه داد: ما در حال کار با چارچوب‌های لجستیکی و انجام مطالعات لازم برای اطمینان از بازگشت زندگی به بندر بیروت در اسرع وقت هستیم. ما همچنان به وعده‌های خود عمل می‌کنیم  و فرانسه بر خلاف مقامات لبنان که به اصلاحات عمل نکردند، به تعهداتش پایبند است.

وی تاکید کرد: این وضعیت لبنان نمی‌تواند ادامه یابد و تحریم‌هایی علیه مانع‌تراشان در مسیر تشکیل دولت اعمال خواهد شد و پیام امروز ما تاکید بر حمایت از ملت لبنان است تا مقامات کشورشان وعده‌هایشان را به یاد بیاورند.

وزیر تجارت فرانسه همچنین با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در جریان این دیدار عون را در جریان روند کمک‌های فرانسه به لبنان به ویژه پس از بحران انفجار بندر بیروت قرار داد.

عون نیز اعلام کرد: لبنان از تلاش‌های رئیس‌جمهوری فرانسه برای مساعدت به این کشور جهت عبور از بحران کنونی تشکر می‌کند و می‌دانیم که امانوئل ماکرون توجه دائمی به مسائل سیاسی، انسانی و معیشتی لبنان دارد.

در این دیدار وضعیت سیاسی کنونی و مشکلات مقابل تشکیل دولت جدید بررسی شد و رئیس‌جمهوری لبنان بر نیاز به دولتی توانمند که ماموریت اول آن انجام اصلاحات ضروری و برداشتن موانع در مسیر تحقق آنهاست، تاکید کرد. عون خاطرنشان کرد: بررسی دقیق مالی کیفری در حساب‌های مالی بانک لبنان ایستگاه مهم و اساسی در روند اصلاحات است به خصوص این مساله خواسته ماکرون نیز است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha