• سه‌شنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۰
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400042216272
  • خبرنگار : 50448

اسکله‌های شناور مسافری بنادر شمالی بوشهر افتتاح می‌شود

اسکله‌های شناور مسافری بنادر شمالی بوشهر افتتاح می‌شود

ایسنا/بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افتتاح اسکله‌های شناور مسافری بنادر شمالی استان بوشهر خبر داد و گفت: اسکله شناور مسافری در بندر گناوه ۱۵ مردادماه و شناور مسافری بندر دیلم تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سیاوش ارجمندزاده ظهر امروز در جریان بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از بنادر استان بوشهر با اشاره به توسعه اسکله‌های شناور در راستای تحقق برنامه‌های دریانوردی اظهار کرد: در این راستا در بنادر شمالی استان بوشهر اسکله‌های شناور در حال ساخت است.

وی از افتتاح اسکله‌های شناور مسافری بنادر شمالی استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: اسکله شناور مسافری در بندر گناوه ۱۵ مرداد ماه و شناور مسافری بندر دیلم تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، مدت زمان اجرا این ۲ پروژه را پنج ماه و مبلغ اولیه این پیمان ۵۰ میلیارد ریال دانست و بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه‌ها شامل عملیات ساخت و نصب اسکله شناور، احداث پل دسترسی و متعلقات، تسطیح اراضی، استحصال زمین و اجرا سازه حفاظتی است.

ارجمندزاده از احداث ساختمان گارد و سر درب بندر گناوه خبر داد و ادامه داد: پروژه احداث ساختمان گارد و سر درب بندر گناوه نیز با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار احداث می‌شود که تاکنون ۶۰ درصد اعتبار آن جذب شده و پیشرفت فیزیکی آن نیز ۷۱ درصد گزارش شده است.

وی این پروژه شامل را احداث ساختمان در دو طبقه و محوطه سازی اطراف ساختمان گارد با مساحت بیش از ۵ هزار متر مربع دانست و عنوان کرد: پروژه تعمیر اساسی ابنیه بنادر گناوه دیلم و لاور ساحلی از مرداد سال گذشته با ۵۱ میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده و قرار شده ظرف ۱۸ ماه به اتمام برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این پروژه شامل تعمیرات اساسی، برج کنترل و پایانه مسافربری بندر گناوه، دیلم و تعمیر اساسی برج کنترل و احداث آسانسور بندر لاور ساحلی است.

ارجمندزاده با بیان اینکه مهم‌ترین پروژه در بنادر شمالی استان بوشهر طرح جامع است تاکید کرد: اجرا آن فعالیت ناوگان تجاری منطقه را توسعه و به اشتغال و رونق اقتصادی این بنادر منجر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha