• چهارشنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1400042316848
  • خبرنگار : 71282

در گفت و گو با ایسنا تاکید شد:

بیش از هر زمان دیگر به مدیران باتجربه نیاز داریم

بیش از هر زمان دیگر به مدیران باتجربه نیاز داریم

از نگاه یک کارشناس، انتخاب سکاندار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید مبتنی بر نگاه فراجناحی و نظام شایسته سالاری باشد و خروجی عملکرد و نحوه مدیریت افراد در زمان انتخاب مورد توجه قرار گیرد.

حمید نجف در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: وزارت کار، وزارتخانه ای است که بیشترین مخاطب را دارد به همین منظور انتخاب فردی با تجربه و آگاه به امور مدیریتی برای این وزارتخانه باید مد نظر باشد.

وی ادامه داد: تحقق وعده های آقای رئیسی در لیست کابینه ایشان مشخص می شود. اگر همین رویه ای که آقای رئیسی در دیدگاه و نگاه فراجناحی دارند و اقدام مثبتی که در نظرخواهی از عموم مردم حتی منتقدان صورت داده اند در تعیین اعضای کابینه حاکم شود، قطعا به تحقق وعده ها کمک خواهد کرد.

این کارشناس حوزه کار افزود: معتقدم در انتخاب وزیر کار باید نگاه فراجناحی مبتنی بر شایسته سالاری مدنظر قرار گیرد؛ یعنی بر اساس نظام شایسته‌سالاری، افراد را انتخاب کنیم. در چنین نظامی می توانیم از صاحبنظران، مدیران متخصص، اساتید دانشگاه، گروههای سیاسی و حتی اقلیتهای دینی در کابینه استفاده کنیم.

نجف اضافه کرد: به عنوان مثال اگر فرد نخبه و با تجربه ای باشد که بتواند سکان وزارت کار را به دست بگیرد اما اقلیت مذهب باشد، نگاه اقلیت مذهبی بودن را از او برداریم و به توانایی و نخبگی و شایستگی او توجه کنیم.

به گفته وی، رئیس جمهور منتخب باید خروجی عملکرد افراد به ویژه در زمانی که در تصدی بودند و اصطلاحا کار کرده اند، به دقت بررسی کند و پس از انتخاب وزیر، فرجه شش ماهه ای برای نشان دادن قابلیتها و عملکرد او تعیین کند؛ چنانچه عملکرد قابل قبولی ارائه نشد او را چهار سال در کابینه نگه ندارد.

این کارشناس حوزه کار با بیان اینکه برای تصدی یک وزارتخانه مثل صمت؛ حتما نباید فرد پیشنهادی تخصص صنعت یا معدن داشته یا معندس عمران باشد، اظهار کرد: همانطور که برای وزارت بهداشت هیچ الزامی نیست که یک پزشک سکان وزارتخانه را برعهده بگیرد چون ممکن است فرد تخصص پزشکی داشته باشد اما به لحاظ مدیریتی متخصص نباشد لذا در انتخاب کابینه باید به رشته های زیر مجموعه حوزه علوم انسانی توجه و مدیران با تجربه را به کار بگیریم. امروز کشور بیشتر از هر زمان دیگری به مدیران آگاه و با تجربه نیاز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha