• چهارشنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1400042316898
  • خبرنگار : 71498

ضرورت مصرف بهینه گاز برای عمل به تعهدهای صادراتی

ضرورت مصرف بهینه گاز برای عمل به تعهدهای صادراتی

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به ضرورت مصرف بهینه گاز برای عمل به تعهدهای صادراتی گفت: نظارت، برنامه‌ریزی و کنترل از ضرورت‌های موفقیت و زمینه تحکیم و گسترش بهره‌وری و سرآمدی است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا جولایی در حاشیه ر بازدید از پایانه‌های صادرات گاز در شمال غرب کشور،  بر حصول اطمینان از سلامت تجهیزات، بررسی موانع و مشکلات احتمالی در فرآیند صادرات گاز تأکید و به حمایت از شرکت‌های داخلی، نقاط قوت و پاسخگویی به نیاز مشتری اشاره کرد و گفت: همواره باید نسبت به روزآمدکردن تجهیزات اندازه‌گیری و آنالایزر و کیفیت و نحوه انتقال گاز به تأسیسات صادراتی توجه کامل داشته باشیم.

وی افزود: زنجیره تأمین گاز طبیعی شامل سه سطح اصلی تولید، انتقال و توزیع است که میان این زنجیره باید هماهنگی وجود داشته باشد و مدیریت، هماهنگی و راهبری این زنجیره عظیم به‌عهده مرکز هماهنگی، کنترل و نظارت بر تولید، انتقال و توزیع گاز (دیسپچینگ) شرکت ملی گاز ایران است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، این مرکز را حلقه واسطه عرضه و تقاضا دانست و تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران همواره در حال توسعه و گسترش است و باید با نظارت بهتر و ایجاد دیدگاه‌های نوین، ظرفیت‌ها را شناخت و امور را پیش برد.

جولایی روند نظارت و بازدید از پایانه‌های صادرات گاز را ضروری اعلام و اظهار کرد: بهره‌مندی از دید ثانی و نظارت تعاملی در فعالیت‌های سازمان سبب می‌شود اصلاح فرآیندها با سرعت مضاعف تحقق یابد، در این صورت بی‌شک ضمن حصول اطمینان از سلامت تجهیزات، این مهم، زمینه کاهش نارسایی‌ها و مشکلات احتمالی آتی در فرآیند صادرات گاز خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به موازنه تولید و مصرف این انرژی پاک اشاره کرد و گفت: مصرف بهینه انرژی گاز، مازاد بر عمل به تعهدهای صادراتی و مصارف صنایع و خانگی، می‌تواند افزون بر تقویت رونق اقتصادی، تأثیری بسزا بر حفظ محیط زیست و ارزآوری داشته باشد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: دسترسی به اطلاعات دقیق و لحظه‌ای درباره وضع جریان گاز از نقطه آغاز (منابع تولید)، مسیر انتقال (خطوط لوله و ایستگاه‌ها) و توزیع گاز (شهرها، صنایع، صادرات و واردات) به‌منظور کنترل و هماهنگی و تصمیم‌گیری صحیح ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha