• چهارشنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400042316906
  • خبرنگار : 50036

دانشگاه‌ یکی از محیط‌های سخت برای تبلیغ است

دانشگاه‌ یکی از محیط‌های سخت برای تبلیغ است

ایسنا/همدان معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یکی از محیط‌های سخت برای تبلیغ را دانشگاه برشمرد و گفت: ار تباط دانشگاه و روحانیت زمینه‌های بروز ابزار ارادت به دین، اخلاق و انسانیت را فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید مهدی میراحمدی چهارشنبه 23 تیرماه در آیین تکریم و معارفه مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان افزود: روحانیون وارث انبیاء هستند و در دانشگاه‌ها فعالیت خوبی دارند که نشانه بلوغ دانشگاه و محیط‌های آکادمیک است.

وی ادامه داد: ارتباط موثر دانشگاه و روحانیت، همچنین نشانه بلوغ و فهم درست روحانیون از دانشگاه نیز است.

میراحمدی تصریح کرد: در زمینه ارتباط دانشگاه و روحانیت همدلی و همراهی موجود، باید باقی بماند و این مسیر، مسیر انسانیت است.

وی اضافه کرد: باید حکیمانه عمل کنیم، حکیمانه سخن بگوییم و موعظه حسنه داشته باشیم و جدال و گفت‌وگوی ما "التی هی احسن" باشد

رئیس دانشگاه بوعلی سینا نیز گفت: در شرایطی قرار داریم که درصد زیادی از جوانان علاقه به مهاجرت دارند و این رسالت بر دوش دانشگاه‌هاست که جوانان و دانشجویان را به آینده امیدوار کنند.

دکتر یعقوب محمدی فر افزود: باید اتفاقات را آسیب شناسی و شناخت شناسی کنیم چراکه تمایل به مهاجرت می‌تواند به علت ناکارآمدی در برابر هجه‌های تبلیغاتی یا نبود برنامه جامع برای آینده باشد.

وی تصریح کرد: باید بدانیم نقشه راه آینده چگونه است، در افق داشنگاه تمدن ساز و اسلامی در چه مسیری حرکت کرده‌ایم و انحرافات از برنامه جامع اسلامی شدن دانشگاه‌ها چه بوده است.

محمدی فر همچنین گفت: حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها حوزه بسیار دشواری است و قسمت عمده برنامه‌ها در کنار معاونت فرهنگی، بر عهده نهاد رهبری است.

وی ادامه داد: در دوران شکل گیری نهاد شاهد آن بوده ایم که نهاد و معاونت فرهنگی می توانند مکمل فعالیت‌های یکدیگر باشند، امروز حدود چهار میلیون دانشجو در کشور داریم و بار فرهنگی بسیاری بر دوش دانشگاه‌هاست.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: آنچه که ما به عنوان سخت افزار به آن توجه می‌کنیم باید جای خود را به فرهنگ و تأثیرات عمیق فرهنگی بدهد، رسالت دانشگاه و آموزش و پرورش تنها در حوزه ایجاد معنویت نیست و عرق به وطن و دوست داشتن مردمان را باید تقویت کنیم.

در ادامه مراسم رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با بیان اینکه دیدن عالم دینی انسان را به یاد خدا می‌اندازد، گفت: نقش نمایندگان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در راستای رسالتی که برعهده دارند، بسیار مهم، اساسی و ضروری است.

صفی‌الله صفایی با اشاره به اینکه مسئولان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها دو رسالت عمده و مهم دارند، تصریح کرد: آگاهی بخشی به ارزش ها و فرهنگ اسلامی و زمینه سازی برای مشارکت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اساتید و دانشجویان دو رسالت این نمایندگان در دانشگاه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha