• چهارشنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1400042316942
  • خبرنگار : 71638

واکنش رسانه‌های روس به کنفرانس خبری سرمربی والیبال ایران

واکنش رسانه‌های روس به کنفرانس خبری سرمربی والیبال ایران

صحبت های ولادیمیر آلکنو در رسانه های روسی بازتاب گسترده ای داشت.

به گزارش ایسنا، رسانه ورزشی روسیه در خصوص صحبت های ولادیمیر آلکنو در آخرین کنفرانس خبری قبل از اعزام تیم ملی والیبال ایران به توکیو نوشت: آلکنو به صحبت ها و حاشیه های ایجاد شده توسط قائمی پاسخ داد و نقاط ضعف تیم ملی ایران را اعلام کرد. قبل از عزیمت تیم ملی ایران به توکیو ، ولادیمیر آلکنو در تهران کنفرانس مطبوعاتی ترتیب داد که جالب ترین لحظات او را برجسته می کنیم:

در خصوص قائمی

ولادیمیر آلکنو  به محض ورود به تمرینات تیم ملی قائمی را از ترکیب المپیکی ایران خط زد. پس از این موضوع رسوایی رخ داد چرا که رئیس فدراسیون والیبال ایران حضور قائمی در ترکیب تیم ملی برای المپیک را تضمین کرده بود. 

آلکنو در این باره گفت: من اصلاً نمی خواستم در مورد او صحبت کنم ، اما از آنجا که سوالات زیادی وجود دارد وضعیت را روشن خواهم کرد. قائمی به خود اجازه داد شایستگی و شهرت من را زیر سوال ببرد گرچه حتی او یک صدم عناوین من را کسب نکرده است. من چهره به چهره با او صحبت کردم اما او از طریق مطبوعات به من پاسخ داد. 

از روز اول کار در ایران همه تصمیمات را خودم یا با مشورت با همکارانم می گیرم. نه رئیس فدراسیون و نه شخص دیگری به من فشار وارد نکردند. من مربی نیستم که کسی به من فشار بیاورد.

در باره جدا شدن فیاضی از تیم ملی

این رسانه روسی به صحبت های آلکنو در باره ناکامی فیاضی برای حضور در ترکیب المپیکی اشاره کرده و آورده است: لحظه دردناکی برای من بود. پوریا فیاضی خود را به عنوان یک بازیکن والیبال نمونه نشان داد. بازیکنانی مانند فیاضی در دنیا نادر هستند. او مرا به یاد سرگئی تتیوخین می اندازد. با این حال نمی توانم نگرش شخصی را بالاتر از منافع تیم قرار دهم. فیاضی تمام تلاش خود را کرد اما بهبود مصدومیت بیش از آنچه فکر می کردیم طول کشید. من مجبور شدم این تصمیم را بگیرم. اما دوباره تکرار می کنم فیاضی بازیکنی است که بازیکنان جوان باید حرفه ای بودن را از او یاد بگیرند. 

درباره نتایج کسب شده  در لیگ ملت های والیبال

تیم ایران در مسابقات لیگ ملت های والیبال درجایگاه 12 ایستاد. آلکنو در این باره گفت: واضح بود که ثبات در تیم وجود نخواهد داشت، زیرا من تغییراتی در ترکیب ایجاد کردم. اگر من حتی الامکان از بازیکنان باتجربه استفاده می کردم می توانستیم نتایج بهتری کسب کنیم. اما لازم بود که همه بازیکنان را زیر نظر بگیرم چرا که باید می دیدم بازیکنان جوان در موقعیت های استرس زا چه حسی دارند. ما به بازیکنانی مانند اسفندیار حتی بیشتر از آنچه شایسته او بود فرصت دادیم. این مسابقات پاسخ بسیاری از سوالات من را داده است.

درباره نقاط ضعف تیم ملی ایران

آلکنو درباره نقاط ضعف ایران اشاره کرد که در دریافت مشکلاتی وجود داشته و در حال حاضر به جز میلاد عبادی پور همه عملکرد متوسطی دارند بنابراین ایران با دو لیبرو به المپیک می رود. میثم صالحی در صورت ادامه کار به صورت پرتلاش آینده بسیار روشنی دارد. سخت است که با یک سرویس ساده جزو بهترین های جهان قرار بگیریم اما بر روی روان بازیکنان کار می کنیم. 

درباره رقبا در گروه در المپیک

ایران در مرحله گروهی مسابقات المپیک با ژاپن، لهستان، ایتالیا، کانادا و ونزوئلا بازی خواهد کرد. آلکنو در این باره گفت: من ترجیح می دهم مرحله به مرحله حرکت کنم و پیش بینی ها را دوست ندارم. ما با هر حریفی می جنگیم.

درباره آینده

آلکنو گفت: اگر در المپیک نتیجه خوبی بگیریم این بهترین پایان کار من خواهد بود. تصمیم من نهایی است.  من بعد از توکیو از مربیگری خداحافظی خواهم کرد .

به گزارش ایسنا، این صحبت های آلکنو در رسانه های روسی بازتاب زیادی داشته است و خداحافظی او از دنیای مربیگری تیتر اصلی روزنامه و سایت های ورزشی روسیه بود. آلکنو روسی درحالی از دنیای مربیگری خداحافظی می کند که او در این رشته افتخارات زیادی از جمله طلای المپیک را کسب کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha