• پنجشنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1400042417401
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

تحقق مسئولیت اجتماعی صنایع هرمزگان در حوزه فرهنگ باید به مطالبه عمومی تبدیل شود

تحقق مسئولیت اجتماعی صنایع هرمزگان در حوزه فرهنگ باید به مطالبه عمومی تبدیل شود

ایسنا/هرمزگان نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: در آینده به گلایه مندی از بنگاه های اقتصادی بسنده نخواهیم کرد و باید صنایع در بحث ایفای مسئولیت های اجتماعی به ویژه در حوزه فرهنگ فعال تر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده شب گذشته (۲۳ تیرماه) در مراسم تجلیل از مدیران و موسسات برتر قرآنی اظهار کرد: موضوع فعالیت های قرآنی یک موضوع منظومه ای است و در  موضوعات منظومه ای بایستی به شبکه سازی پرداخت.

وی افزود: در موضوعات قرآنی نیاز به شبکه سازی داریم و شبکه سازی میسر نمی شود مگر اینکه دستگاه ها و کسانی که فعالیت های قرآنی را انجام می دهند در این شبکه قرار گیرند و با همدیگر کار را جلو ببرند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: بسیاری از دستگاه ها در امر فعالیت های قرآنی سهیم هستند و کارهایی را هم انجام می دهند اما به صورت جزیره ای است و با این نوع  کار نمی‌توانیم هم افزایی کنیم، گاهی این کارها به صورت موازی انجام می شود و ممکن است همدیگر را هم خنثی کند.

وی ادامه داد: مجموعه اوقاف ظرفیت های بسیاری دارد هر چند که در استان هرمزگان موقوفات در حوزه قرآن کریم کم داریم اما اگر همین ها هم ساماندهی شوند سازمان اوقاف می تواند با نیات واقفین حوزه قرآن کریم را مورد پشتیبانی قرار دهد.

حجت الاسلام عبادی زاده تصریح کرد: مجموعه صنایع استان هرمزگان که همیشه از آنها گله کرده ایم نیز ظرفیت بالایی دارد البته در آینده به گلایه مندی از بنگاه های اقتصادی بسنده نخواهیم کرد و باید صنایع در بحث ایفای مسئولیت های اجتماعی به ویژه در حوزه فرهنگ فعال تر باشند.

وی بیان کرد: متاسفانه رقم قابل توجهی که صنایع استان باید در حوزه فرهنگ عمومی استان اختصاص می دادند، تخصیص نیافته و برای این امر بایستی به مطالبه گری جدی بپردازیم.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: حوزه قرآن کریم مانند خود قرآن کریم مظلوم و مورد غفلت است، اینکه امروزه حدود ۴۰ موسسه قرآنی  در استان هرمزگان در حال فعالیت هستند امیدبخش است اما انتظار ما این است که در آینده تعداد موسسات قرآنی به ۱۰۰ موسسه برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha