• پنجشنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400042417585
  • خبرنگار : 50212

معاون وزیر راه و شهرسازی:

کنارگذر ساوه ارتباط ترافیکی شمال به غرب را تسهیل می کند

کنارگذر ساوه ارتباط ترافیکی شمال به غرب را تسهیل می کند

ایسنا/مرکزی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: کنار گذر ساوه ارتباط ترافیکی شمال به غرب این شهرستان را تسهیل می‌کند.

خیرالله خادمی پنجشنبه ۲۴ تیرماه در آئین بهره‌برداری از کنارگذر شمال به غرب شهر ساوه که با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور صورت گرفت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهره برداری از ۳۲۱ کیلومتر مسیر بزرگراهی در ۱۷ استان کشور به صورت متمرکز با دستور رئیس جمهور با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان در قالب ۲۶ پروژه در کل کشور گامی بلند در جهت توسعه حمل و نقل جاده‌ای است.

وی بیان کرد: با بهره برداری از این بزرگراه ها ضریب ایمنی جاده‌های حمل و نقلی کشور ارتقا یافته و روانی بیشتری در تردد شبکه جاده‌ای صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به افتتاح کنارگذر غربی شهر ساوه اشاره کرد و افزود: این کنارگذر به صورت چهارخطی بزرگراهی به طول افزون بر ۲۰ کیلومتر و با صرف اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان که ارزش به روز آن قریب به ۵۰۰ میلیارد تومان است با دستور رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی بیان کرد: با بهره برداری از این پروژه ملی ارتباط ترافیکی بین ساوه، تهران و قزوین به سمت همدان از این بزرگراه برقرار خواهد شد و امیدواریم بتوانیم فاز دوم این کنارگذر که قرار است به آزادراه فعلی ساوه سلفچگان متصل شود در سریعترین زمان ممکن صورت گیرد.

خادمی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اعلام زمان بهره برداری از فاز دوم کنارگذر غربی ساوه حدفاصل پلیس راه ساوه همدان تا آزادراه ساوه سلفچگان بطول تقریبی هشت کیلومتر گفت: اصلی‌ترین مشکل در اجرای فاز دوم این طرح ملی موضوع تملک اراضی و معارضین در این مسیر است.

وی بیان کرد: ردیف اعتباری ملی مصوب برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده و امروز حدود ۲۱ کیلومتر از این مسیر برای رفاه حال شهروندان به بهره‌برداری رسیده است و با برطرف شدن موانع پیش رو نظیر تملک اراضی، احداث هفت کیلومتر در فاز دوم حدود دو سال زمان می‌برد.

مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خصوص احداث باند دوم محور قدیم ساوه به همدان نیز گفت: با توجه به احداث آزادراه ساوه همدان برنامه ای برای تبدیل محور قدیم به بزرگراه و یا چهارخطه کردن وجود ندارد اما موضوع ارتقای ایمنی این محور پرتردد و کنترل ترافیک در دستور کار است.

وی بیان کرد: احداث یک محور چهار خطه در مجاورت آزادراه صرفه اقتصادی ندارد اما ساماندهی ترافیکی در محدوده ورودی شهر ساوه به دلیل حجم بالای تردد، از اقداماتی است که طراحی و عملیاتی خواهد شد تا تردد ایمن صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha