• پنجشنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۴
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1400042417691
  • خبرنگار : 71641

در جلسه اقتصاددانان با رئیسی چه گذشت؟ 

در جلسه اقتصاددانان با رئیسی چه گذشت؟ 

یک کارشناس اقتصادی جلسه دیروز اقتصاددانان با رئیس جمهور منتخب را از این نظر که دیدگاه‌های مختلف اقتصادی فرصتی برای طرح پیدا کردند، مفید دانست و معتقد است که جلساتی از این دست باید ادامه دار باشند. 

حسین راغفر در گفت‌وگو با ایسنا درباره جلسه روز گذشته جمعی از اساتید و نخبگان اقتصادی از گرایش‌های مختلف با سید ابراهیم رئیسی که به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و راهکارهای مدنظر خود درباره نوع مواجهه دولت با مشکلات بخش اقتصاد و نحوه ورود به عرصه حل و فصل این مشکلات پرداختند، گفت: یکی از مشکلات جلسات این چنینی، کمبود وقت و نبود دستورالعمل مشخص است که موضوعات و مباحث مختلف مطرح شده در جلسه را با کمبود تنوع مواجه می‌کند اما علی رغم این محدویت‌ها از نظر بنده جمع بندی کل حاضرین در جلسه مثبت بود. 

وی مهم‌ترین حُسن این جلسه را مطرح شدن دیدگاه‌های مختلف دانست و افزود: با این جلسه، رئیس جدید دولت با دیدگاه‌های مختلف اقتصادی بیشتر آشنا می‌شود و اولویت‌ها و مشکلات اقتصادی را نیز از نزدیک درک می‌کند که از این جهت، جلسه روز گذشته مهم بود. البته چنین جلساتی نمی‌تواند تعیین کننده راهکارها در آینده باشد. تاکنون پس از سه دهه بعد از جنگ تحمیلی، عموما یک تفکر بر نظام تصمیم گیری اقتصادی کشور حاکم بوده و به نوعی انحصار در دیدگاه‌ها وجود داشته که یکی از دلایل شکل گیری بحران کنونی است.

این اقتصاددان ادامه داد: زمانی که دیدگاه‌های مختلف و مخالف دیده نشود، اجازه نقد عملکردها به نحو مناسب فراهم نمی‌شود که یکی از دلایل بحران کنونی نیز همین مسئله است و جلسه دیروز فرصت جدیدی برای این کار فراهم کرد که امیدوارم ادامه پیدا کند. وضعیت فعلی کشور بحرانی است و باید فرصتی فراهم شود تا از همه ظرفیت‌ها استفاده شود که راه حل‌های مناسب‌تر و عملی برای رفع مسائل اقتصادی کشور ایجاد شود.

راغفر بیان کرد: به جز محدودیت وقت در جلسه مورد نظر که موجب شد تا افراد فرصت کمتری برای طرح بهتر دیدگاه‌ها و ثمرات عملی بهتری برای سیاستگذاران داشته باشد، در مجموع مفید بود. با توجه محدودیت زمانی امکان پذیر نبود که برنامه‌های افراد برای تحقق راهکارهای اقتصادی مطرح شود اما هر یک از آن‌ها مشکلات اقتصادی را بیان و یکسری اقدامات فوری و کوتاه را نیز به صورت مختصر مطرح کردند.

وی در پایان سخنانش مطرح کرد که جلسات این چنینی برای موثر واقع شدن باید تداوم داشته باشند. 

انتهای  پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۰۰:۴۳

انشااله در حد نمایش نباشد بقول شاعر پی مصلحت مجلس آراستند نشستند وگفتند وبرخاستند!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۰۰:۵۲

سلام رئیسی عزیز رئیس جمهور منتخب درود خدا برشما حقیقتا چشم همه ما اول بخدا بعد به شما دوخته شده انشالله سربلند و سرافراز باشید خداراشکر وساعت شماری میکنم تا روزیکه ازدست مبارک رهبر عزیزم حکم‌ بگیری و شروع بکار کنی تندرست باشید عزیز دلم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۹:۵۷

سلام. از خدا برای شما انصاف هم ارزو می کنم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۰۶:۴۹

انشاالله که موفق باشند پس از ۸ سال تخریب زیر ساختها

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۱:۵۰

در دستگاهای دولتی جلسه خوب بر گزار میشود ولی ثمراتش چی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۱:۵۹

امیدوارم که جلسات مفید واقع بشه .

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۲:۴۰

چیزی که زیاده تو مملکت، از این جلسات هست که متاسفانه خروجی مثبتی نداره.در دنیای کنونی، اقتصاد و سیاست به شدت به هم وابسته اند.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۲:۵۶

جلسه خوبی بود .افراد اقتصاد دان حضور داشتند .بسیار عالی .بعد اون باید چکار کرد ؟ باید با جلسات هدفمند تر بهترین روش رو که مورد قبول همه هست .صورتجلسه کرد و وظایف رو در دولت برای هرکس سریع مشخص کنیم و مرتبا پایش کنیم .مثل یک چرخه پی دی سی .برنامه .اجرا .کنترل .

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۳:۱۰

شده از اقتصاددانان و نظریه پردازان خارجی مثل ژاپن هم که شده به نظرم باید استفاده کنه حتی اقتصادانان و اساتید ایرانی خارج ازکشور .کار سختی است .

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۶:۳۱

امیدوافر دارم با روش انقلابی آقای رئیسی ، فضای نابود شده ایران عزیز مملو از رفتار صحیح انسانی کارآمد شود

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۷:۰۵

سیاستمدارا در ابتدای کار یه مشورتی می گیرن و به اصطلاح میخوان کار کارشناسی شده انجام بدن ولی به مرحله عمل که می رسه کار خودشونو می کنن آقای رئیسی هم قطعا استثنا نیستن. اقتصاد ایران با این چیزا درست نمیشه.