• جمعه / ۲۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400042517902
  • خبرنگار : 71610

جاسوسی دولت‌ها از مخالفان با استفاده از نرم افزار ساخت رژیم صهیونیستی

جاسوسی دولت‌ها از مخالفان با استفاده از نرم افزار ساخت رژیم صهیونیستی

منابع خبری از استفاده دولت‌های مختلف از یک نرم افزار ساخت رژیم صهیونیستی برای جاسوسی از مخالفان، فعالان، روزنامه نگاران و فعالان حقوقی در سراسر جهان پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، کارشناسان فاش کردند که چندین دولت از برنامه اطلاعاتی تهیه شده توسط یک گروه صهیونیستی برای جاسوسی از سیاستمداران، مخالفان، روزنامه نگاران، دانشگاهیان و فعالان حقوق بشر در سراسر جهان، از جمله اراضی اشغالی، فلسطین، لبنان، یمن، عربستان سعودی و ترکیه استفاده کرده‌اند.

شرکت مایکروسافت و "سیتیزن لب" گروه حقوق بشری عرصه مجازی، اعلام کردند که یک شرکت اسرائیلی به نام «کاندیرو» نرم افزار رخنه در سیستم عامل ویندوز را فروخته است.

طبق پیام‌های یک مقام امنیتی در مایکروسافت و سیتیزن لب، این "سلاح سایبری" قدرتمند بیش از ۱۰۰ فرد را در سراسر جهان هدف قرار داده است.

سیتیزن لب، موسسه پژوهشی در زمینه کنترل چرخه اطلاعات که وابسته به دانشگاه تورنتو است، در نتیجه تحقیقات خود اعلام کرد کاندیرو یکی از شرکت‌هایی است که به شکل مخفی ابزارهای هوشمند برای رخنه در نرم افزارها و سیستم‌های عامل کامپیوتری را می‌فروشند.

این تحقیقات که به طور مشترک توسط مایکروسافت و سیتیزن لب انجام شده نشان می‌دهد چگونه محصولات شرکت کاندیرو در یک بازار مخفی در سراسر جهان عرضه شده و خریداران این ابزارها که در بسیاری از موارد نهادهای امنیتی هستند از این فناوری برای رخنه در شبکه ارتباطی مخالفان، فعالان مدنی و رسانه‌های مخالف حکومت استفاده می‌کنند.

مایکروسافت نیز اعلام کرد که قربانیان این برنامه را در فلسطین، رژیم صهیونیستی، لبنان، یمن، اسپانیا، انگلیس، ترکیه، ارمنستان و سنگاپور شناسایی کرده است.

مایکروسافت همچنین تاکید کرد که سیستم عامل ویندوز خود را اصلاح کرده تا نقایصی را برطرف کند که گروه اسرائیلی مورد سو استفاده قرار داده است.

این شرکت همچنین گزارش داد؛ این برنامه که به "زبان شیطان" معروف شده است، موفق شد به شبکه‌های معروف مانند فیس بوک، توییتر، جی‌میل و یاهو برای جمع آوری اطلاعات، خواندن پیام‌های قربانیان و مشاهده عکس‌های آنها نفوذ کند.

طبق اعلام مایکروسافت، این نرم‌افزار قابلیت جاسوسی در تلفن‌های هوشمند و رایانه‌ها را داشته و همچنین می‌تواند از طرف قربانیان مورد نظر پیام ارسال کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha