• جمعه / ۲۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400042517933
  • خبرنگار : 50228

یک کارشناس فوتبال:

نکونام، کاری کرد کارستان / فولاد می‌تواند قهرمان جام حذفی شود

نکونام، کاری کرد کارستان / فولاد می‌تواند قهرمان جام حذفی شود

ایسنا/خوزستان یک کارشناس فوتبال با بیان این که نکونام و شاگردانش مقابل سپاهان کاری کردند کارستان، گفت: شکل و شیوه بازی فولاد، این نوید را می دهد که این تیم می تواند قهرمان جام حذفی شود و پس از شاهکار شاهین اهواز نیز دومین تیم خوزستانی باشد که مجددا خوزستان را صاحب سهمیه آسیایی از طریق جام‌ حذفی کند.

امین یزدانی در گفت و گو با ایسنا، درباره صعود تیم فولاد به نیمه نهایی جام حذفی با شکست تیم سپاهان، اظهارکرد: فولاد در حالی در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی کشور برابر سپاهان قرار گرفت که به خوبی می دانست از این بازی چه می خواهد. دو تیم فولاد و سپاهان، دو هفته پیش نیز در ورزشگاه شهدای فولاد مقابل هم قرار گرفته بودند و به نتیجه ای بهتر از تساوی نرسیده بودند اما هم نکونام و هم نویدکیا باتوجه به شناخت خوبی که از همدیگر داشتند، قطعا می دانستند که شرایط بازی های لیگ با جام حذفی به صورت کلی متفاوت است.

وی بیان کرد: فولاد بازی را خیلی خوب شروع کرد، همان گونه که سپاهانی ها نیز آغاز خوبی داشتند و به نظر من بازی از سرعت بالایی از سوی هر دو تیم برخوردار بود و جنگ اصلی در میانه زمین رقم می خورد.  البته شاگردان نکونام بازی تحت فشاری را مقابل شاگردان نویدکیا انجام دادند و برنامه نکونام، ایجاد خلل بین خطوط دفاعی و میانی سپاهان از طریق دوندگی فراوان و قطع ارتباط خطوط مذکور بود و فولادی ها مدافعان سپاهان را ناچار به بازی مستقیم می کردند. در مجموع تیم فولاد درصدد بود که در نیمه دوم با استفاده از شرایط آب و هوایی کار را در ۹۰ دقیقه تمام کند اما حریف سپاهانی بود که تیمی سرسخت و با صلابت نشان داد.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: فولادی ها آن گونه مقابل سپاهانی ها بازی کردند که از آن ها انتظار می رفت. به نظر من فولادی‌ها عزم خود را برای رسیدن به مربع طلایی جام حذفی جزم کرده بودند و نهایتا هم به آن چه می خواستند، رسیدند.

وی درباره نقطه قوت فولاد مقابل تیم سرسخت سپاهان نیز گفت: نقطه قوت فولاد صرف کردن فعل خواستنی بود که در متن آن، توانستن نهفته است. فولاد با توجه به دیدار زیبا، جذاب و تماشایی که مقابل سپاهان، یکی از دو مدعی جدی کسب قهرمانی لیگ برتر انجام داد، قطعا در ادامه نیز می تواند یکی از مدعیان اصلی و جدی کسب قهرمانی جام حذفی کشور باشد زیرا آن ها از چنین پتانسیل و انگیزه ای برخوردارند.

یزدانی بیان کرد: شکل و شیوه ای که شاگردان نکونام‌ مقابل سپاهان بازی کردند، این نوید را می دهد که فولاد خوزستان می تواند قهرمان جام حذفی شود و پس از شاهکار شاهین اهواز نیز دومین تیم خوزستانی باشد که مجددا خوزستان را صاحب سهمیه از طریق جام‌ حذفی کند اما برای محقق شدن چنین کاری، نیاز به برنامه ریزی ویژه و خاصی دارد که امیدوارم مدیریت باشگاه چنین برنامه ای را در دستور کارش قرار دهد.

وی همچنین درباره تعویض های نکونام در بازی با سپاهان که به ضربات پنالتی کشیده شد، عنوان کرد: نکونام در این دیدار دست به تعویض های منطقی و حساب شده زد و نشان داد که در این دیدار، بازی خوانی خوبی از تیمش و حریف داشت. ورود فروزان باتجربه به جای مرادیان جوان که در طول بازی عملکرد قابل قبولی داشت، اوج کار نکونام و بازی خوانی اش از این دیدار بود. البته این گونه تعویض ها را به شمشیر دو لبه نیز تشبیه می کنند، یا می گیرد یا جواب نمی دهد. اما نهایتا این تعویض، جواب خوبی هم داد زیرا دروازه‌بانی که در آخرین دقایق بازی وارد زمین می شود و در شرایط بازی قرار نگرفته را تعویض های ریسکی می گویند و فروزان تازه وارد، توانست با تجارب فراوان که حاصل سال ها بازی در بالاترین سطح فوتبال کشور بود، با مهار کردن دو پنالتی سپاهانی ها، نقشی تعیین کننده در صعود تیم فولاد خوزستان به مرحله نیمه نهایی جام حذفی کشور داشته باشد.

این پیشکسوت فوتبال با بیان این که نکونام و شاگردانش کاری کردند، کارستان ادامه داد: آن ها با یک بازی منطقی، حساب شده و با برنامه و همچنین شناختی که نکونام از نقاط قوت و ضعف حریف داشت و انجام تعویض های به‌جا و مناسب، سپاهان را از پیش رو بردارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha