• شنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400042618301
  • خبرنگار : 71443

آمریکا: متعهد به تلاش برای بازگشت متقابل به برجام هستیم

آمریکا: متعهد به تلاش برای بازگشت متقابل به برجام هستیم

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت که دولت این کشور متعهد است برای بازگشت متقابل به تعهدات برجامی تلاش کند.

به گزارش ایسنا، جالینا پورتر، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره روند مذاکرات وین و درخواست ایران برای تضمین عدم خروج مجدد واشنگتن از برجام در دولت های بعدی گفت: من نمی‌دانم که در دولت‌های بعدی چه اتفاقی خواهد افتاد و نمی‌توانم درباره آن نظر بدهم. ما هنوز وارد دور هفتم رایزنی‌ها نشده‌ایم اما همان طور که وزیر خارجه بلینکن نیز گفته است، ما متعهد به تلاش برای بازگشت متقابل به پایبندی به برجام، هم از سوی ایالات متحده و هم ایران هستیم.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، پورتر افزود: اگر موفق به انجام این کار شویم، قصد داریم  با استفاده از ابزارهای مختلف سیاسی به عنوان بخشی از رویکردی جامع و بر مبنای آن به موضوع هسته‌ای و سایر موارد نگران کننده بپردازیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره ادعای وجود برخی اعتراضات علیه قطعی آب و برق در چند شهر ایران در اظهاراتی مداخله جویانه گفت که واشنگتن از دولت ایران می خواهد که از مردم خود حمایت کند و اجازه دهد که آنها از حق خود برای آزادی بیان و عقاید بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۱:۰۴

ایران اگر اراده کند می تواند روابط خصمانه و تقابلی خود با آمریکا را تبدیل به تعامل کند تا مردم در آرامش و رفاه زندگی کنند‌. باید در سیاست خارجی٬ اصلاحات اساسی و بنیادین انجام داد و سیاست های شکست خورده را کنار بگذارد.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۰۷:۵۸

دقیقا درست فرمودید مریم خانم. چیزی که آشکار است نمی خواهند ایرانی آباد توام با سرافرازی و کامیابی ملت داشته باشیم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۰۸:۳۰

خانم انشتین مواظب باش ترورت نکنن حیفی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۰۷:۳۰

جناب وزیر خارجه آمریکا این کشور شما است که در امور سایر کشورها سرک می‌کشد اگر کشوروسردمداران شما دراموردیگر کشورها دخالتی نکنند همه دنیا درامنیت خواهد بود

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۰۹:۳۴

امریکاایها خودشانرا به نادانی می‌زنند انهادرتمامی کشورهادخالت میکندوهمه جارابه اشوب میکشندبعدکشورایران راموعضه میکند

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۱۹:۲۴

یادش بخیر از شدت دمکراسی به کسانی که کنگره حمله کرده بودند حمله کردند مردم را کشتند و باقی را هم به دادگاه کشاندند بمیرم برای دمکراسی دروغ آمریکایی!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۲۰:۳۲

ایران باید کشورهای اروپائی و اتحادیه اروپا را از برجام حذف و بدین طریق سیاستمداران و حقوقدانان خبره اروپائی که هر کدام در این مذاکرات دنبال منافع خودشان هستند را از روند برجام دور کنند