• شنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400042618310
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان:

۶۳ هزار اردبیلی تحت پوشش صندوق روستایی و عشایر هستند

۶۳ هزار اردبیلی تحت پوشش صندوق روستایی و عشایر هستند

ایسنا/اردبیل مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان اردبیل گفت: ۶۳ هزار جمعیت روستایی و عشایری در استان اردبیل تحت پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند.

رضا عبداللهی در مراسم اهدای حکم بازنشستگی به تعدادی از بیمه شدگان این صندوق در مشگین‌شهر اظهار کرد: براساس سرشماری سال ۹۵ بالغ بر ۱۸۱ هزار نفر در استان اردبیل واجد شرایط برای پوشش بیمه‌ای صندوق روستائیان و عشایر هستند که تلاش می‌کنیم همه این مشمولان را تحت پوشش خدمات صندوق ببریم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۳ هزار نفر از این جمعیت تحت پوشش صندوق قرار گرفته و هنوز تکلیف ۱۱۸ هزار نفر مشخص نیست.

مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان اردبیل با بیان اینکه ۴ هزار نفر در استان اردبیل به افتخار بازنشستگی صندوق بیمه روستائی و عشایری درآمده‌اند، گفت: در مناطق مختلف اهدای حکم بازنشستگی به این بیمه شدگان در حال انجام است.

عبداللهی بیان کرد: رویکرد اصلی تاسیس این صندوق تحت پوشش قرار دادن جمعیت ساکن در روستاها و مناطق عشایری و همچنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است که اقدامات خوبی در حمایت از این جمعیت مولد از طریق صندوق انجام شده است.

وی افزود: در یک سال اخیر جمعیت زیادی از قالیبافان، زنبورداران و رانندگان نیز به عضویت صندوق درآمده و از مزایای صندوق اعم از بازنشستگی، از کار افتادگی و فوتی استفاده کرده‌اند.

مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان اردبیل گفت: هزینه یک سال پوشش بیمه‌ای روستائیان و عشایر حداقل ۳۹۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان است که دولت دو برابر این مبلغ را در حمایت از این قشر مولد و در عین حال آسیب‌پذیر انجام می‌دهد.

عبداللهی ضریب نفوذ بیمه روستائی و عشایری را در استان ۱۱ درصد بیشتر از میانگین کشوری دانست و تصریح کرد: با راه‌اندازی یک هزار و ۴۰۰ میز خدمت در سطح استان تلاش می‌کنیم تا امسال جمعیت تحت پوشش را به بیش از ۹۰ هزار نفر افزایش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha