• شنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400042618419
  • خبرنگار : 71610

توافق وزرای جنگ و دادگستری اسرائیل برای آغاز تحقیقات رسمی در پرونده فساد نتانیاهو

توافق وزرای جنگ و دادگستری اسرائیل برای آغاز تحقیقات رسمی در پرونده فساد نتانیاهو

منابع خبری از توافق وزیر جنگ و وزیر دادگستری دولت رژیم صهیونیستی برای آغاز تحقیقات درباره پرونده فساد نخست‌وزیر سابق این رژیم خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز، بنی گانتس، وزیر جنگ و گدعون ساعر، وزیر دادگستری دولت رژیم صهیونیستی اعلام کردند که روند تحقیقات رسمی درباره خرید زیردریایی و یا پرونده موسوم به "۳۰۰۰" بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق این رژیم را آغاز خواهند کرد.

در بیانیه مشترک ساعر و گانتس آمده است که تحقیقات جنایی که در واقع آغاز شده است، توسط آویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی نظارت می‌شود.

در همین حال، جنبش "التحقیق الآن" که نقش فعالی را در جریان تظاهرات علیه نتانیاهو ایفا کرده بود در بیانیه‌ای در واکنش به این تصمیم گانتس و ساعر تاکید کرد: وجود یک کمیته تحقیقات رسمی که درباره تمامی جوانب این پرونده تحقیق کندُ بسیار ضروری است.

در این بیانیه آمده است: این وظیفه تاریخی و اخلاقی دولت "تغییر" است که بار دیگر اعتماد مردم را جلب کرده و تمامی شک و تردیدها در این مساله امنیتی را برطرف کند.

این جنبش در ادامه اعلام کرد که هفته گذشته پیامی را به نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و چند وزیر مرتبط ارسال کرده و در آن خواستار تشکیل کمیته تحقیقات دولتی در پرونده خرید زیردریایی‌ها شد.

این پرونده فساد که با نام «پرونده ۳۰۰۰» نیز شناخته می‌شود، درباره ارتشاء چند میلیون دلاری توسط دستیاران نزدیک نتانیاهو و همچنین مقامات عالی‌رتبه ارتش اسرائیل برای خرید زیردریایی‌های اتمی از آلمان است. با اینکه در این پرونده شخص نتانیاهو متهم اصلی نیست اما «موشه یعلون» وزیر جنگ پیشین این رژیم می‌گوید که هدایت این اقدامات غیرقانونی را نتانیاهو بر عهده داشته است.

تلاش برای عدم بازگشت نتانیاهو

از سوی دیگر نمایندگان فهرست مشترک عربی در پیامی به یائیر لاپید، وزیر خارجه این رژیم تاکید کردند که هرگز به بنیامین نتانیاهو، رهبر مخالفان در کنست  فرصت نخواهند داد مجددا به قدرت برسد.

فهرست مشترک به لاپید تاکید کرد، اگر مطالباتش برآورده شود برای حمایت از بودجه کشور آماده خواهد بود.

کان اعلام کرد، این فهرست که نخواست در دولت تغییر حضور داشته باشد نمی خواهد دولت سرنگون شود به ویژه که این کار به بازگشت نتانیاهو به قدرت منجر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha