• شنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1400042618464
  • خبرنگار : 71431

تکمیل سامانه پایش برخط حرکات پوسته زمین در پایتخت

تکمیل سامانه پایش برخط حرکات پوسته زمین در پایتخت

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آماده‌سازی سامانه پایش برخط حرکات پوسته زمین در شهر تهران خبر داد.

رضا کرمی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از اولویت‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور استفاده از ظرفیت و توان علمی کشور در پیشگیری از حوادث و کاهش خسارات ناشی از آن است، گفت: در همین راستا نیز توسعه و تکمیل سامانه‌های هوشمند و ایجاد سامانه‌ها و ایستگاه‌های جدید پایش و رصد عوامل منجر به حوادث را در دستور کار خود قرار دادیم که نتیجه آن ایجاد سامانه هشدار سریع زلزله، سامانه پیش‌بینی سیل و طوفان و ... است.

وی  گفت: اولین سامانه پایش برخط حرکات پوسته زمین شهر تهران نیز تکمیل شده و در هفته جاری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. این سامانه حرکات پوسته زمین را رصد کرده و گزارشی از آن را به مدیران ارائه می‌دهد.  

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: علاوه بر سامانه پایش برخط حرکات پوسته زمین تهران، ایستگاه سطح سنجی برخط کانال ها و رودخانه های شهر تهران، سامانه فرماندهی حوادث شهر تهران، تابلوهای اعلام هشدار مخاطرات جوی شهر تهران، احداث و طرح تکمیل پایگاه های جدید پشتیبانی مدیریت بحران و بسته جامع آموزشی "شهر آماده" نیز نهایی شده و بهره‌برداری از آنها در همین هفته انجام خواهد شد.  

کرمی محمدی همچنین از ایجاد خط تولید نیمه اتوماتیک ماسک سه لایه در مجموعه یکی از پایگاه های مدیریت بحران تهران خبر داد و گفت: مجموع این سامانه‌ها و پروژه‌ها در مراسمی به مناسبت شانزدهمین سال تاسیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری در هفته جاری رسما رونمایی خواهد شد.

وی دستیابی به توسعه و افزایش تاب آوری شهر در حوزه های مختلف پیشگیری و کاهش خطرپذیری، آمادگی، آموزش و فرهنگ سازی را از اصلی‌ترین اولویت‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برشمرد و گفت: تمامی اقدامات این سازمان نیز با تکیه بر همین اصول انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha