• شنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400042618589
  • خبرنگار : 71560

نماینده خاش: وزارت نیرو باید تدبیری برای تامین آب شهرها و آبرسانی به روستاها بیندیشد

نماینده خاش: وزارت نیرو باید تدبیری برای تامین آب شهرها و آبرسانی به روستاها بیندیشد

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متاسفانه در اوج مشکلات درمانی شاهد قطعی برق و همچنین نبود آب در سطح روستاها و شهرهای استان هستیم که فشار را بر مردم دوچندان کرده و باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

اسماعیل حسین زهی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن تدابیری برای تامین آب شرب و برق استان در شرایط کرونایی؛ بیان کرد: باتوجه به وضعیت شیوع کرونا در سطح استان سیستان و بلوچستان که به نقطه سیاه رسیده است، فشار زیادی به مردم استان وارد شده است. مقامات عالی وزارت بهداشت در سطح استان حضور یافتند و این امر به نوعی برای تسکین آلام مردم خوب بود.

وی در ادامه اظهار کرد: با وجود کمبود امکانات درمانی و فشارهایی که به مردم وارد شد اما باز مردم در تلاش هستند که با رعایت پروتکل های بهداشتی از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنند. اما در اوج مشکلات درمانی شاهد قطعی برق و همچنین نبود آب در سطح روستاها و شهرهای استان هستیم که این امر فشار به مردم را دو چندان می کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تصریح کرد: برای آرامش بخشیدن به مردم نیاز است تا دستگاه های حمایتی تا حد توان به مردم کمک کنند و حداقل آبرسانی به روستاها روزانه از طریق تانکر انجام شود. مردم زمانی می توانند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند که به آب دسترسی داشته باشند. مسئولان باید عنایت بیشتری به تامین آب برای روستا ها داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر آب اکثریت شهرهای استان از طریق سفره های آب زیرزمینی تامین می شود و زمانی که برق قطع می شود به دنبال آن آب شهرها نیز قطع می شود و مجددا چندین ساعت پس از وصل شدن برق طول می کشد تا آب به دست مردم برسد. متاسفانه اکنون در برخی از شهرهای استان روزانه ۸ ساعت آب قطع می شود. وزارت نیرو باید تدبیری برای تامین آب شهرها و آبرسانی به روستاها بیندیشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha