• شنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1400042618593
  • خبرنگار : 71625

طرحی برای حمیدرضا صدر

طرحی برای حمیدرضا صدر

بهزاد خورشیدی، هنرمند گرافیست در پی درگذشت حمیدرضا صدر با انتشار طرحی از چهره او به ویژگی‌های این نویسنده، منتقد سینما و مفسر ورزشی پرداخته است.

خورشیدی که طرح خود را به صورت اختصاصی در اختیار ایسنا قرار داده، درباره مرحوم صدر نوشته است: «بعضی از آدم ها چنان نزدیک و صمیمی هستند که دور بودن و حتی ارتباط نداشتن با آنها را نمی شود احساس کرد. حتی اگر او دیگر در این کره خاکی نباشد.»

او در ادامه آورده است: حمیدرضا صدر را از نوشته‌های خواندنی اش در مجله فیلم شناختم و بعد تصویر صمیمی اش در قاب تلویزیون و برنامه های فوتبالی اش! عشق به فوتبال، داستانی عجیب است. فوتبال آدم‌ها را با یکدیگر پیوند می‌دهد، وفاداری آن‌ها را محک می‌زند و باعث نشاط و امید در جامعه می‌شود. مقوله‌ی طرفداری از یک تیم فوتبال خیلی با منطق سازگار نیست؛ ساعت‌ها انتظار برای شروع بازی و استرس مداوم در طول انجام آن و در نهایت سوت پایان.

این هنرمند با اشاره به ویژگی‌های حمیدرضا صدر نوشته است: او اهل کتاب هم بود. دکتر حمیدرضا صدر یکی از همین عاشقان فوتبال بود. کسی که فوتبال را بیش از ۴ دهه به طور جدی دنبال می کند او در کتاب «پسری روی سکوها» روایتی از ۴۰سال خاطرات فوتبال ایران را با نثری گرم بازگو می کند.
با توجه به علاقه‌ شدید دکتر صدر به فوتبال، بیشتر کتاب‌ها و مقالاتش درباره‌ فوتبال و وقایع آن نوشته شده است. علاقه‌ دیگر حمیدرضا صدر تاریخ و وقایع‌نگاری مستند است. به همین دلیل او در آثارش تاریخ و فوتبال را با هم پیوند زده است. «روزی روزگاری فوتبال»، «یونایتد نفرین شده» و « نیمکت داغ» از جمله آثار نویسنده هستند که روایتی تاریخی از فوتبال هستند. همچنین، در زمینه‌ تاریخ دکتر صدر کتاب «تو در قاهره خواهی مرد» را که روایت‌گر زندگی «محمدرضا پهلوی» است، نوشته است. علاوه‌بر این، دکتر صدر در قامت مترجم، کتاب «یه چیزی بگو» از «لاوری هالس اندرسن» را به فارسی برگردانده است. «پیراهن های همیشه» و «سیصد و بیست و پنج» از دیگر آثار خواندنی او است.
یادش گرامی باد!

طرح بهزاد خورشیدی برای حمیدرضا صدر


انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha