• شنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400042618915
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

کاهش محسوس مرگ و میر در گروه‌های سنی‌ واکسینه‌شده/ برند واکسن مهم نیست

کاهش محسوس مرگ و میر در گروه‌های سنی‌ واکسینه‌شده/ برند واکسن مهم نیست

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از کاهش محسوس مرگ و میر در بین گروه‌های سنی‌ که واکسینه شدند، خبر داد و از شهروندان استان خواست هر واکسنی که در مراکز واکسیناسیون وجود داشت را تزریق کنند.

دکتر نوید دانائی در بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون کووید19 شهرستان سمنان ضمن بررسی روند پیشرفت واکسیناسیون در این شهرستان، اظهار کرد: از هفته گذشته واکسیناسیون گروه سنی 65 الی 70 سال آغاز شده و از این هفته گروه سنی 60 تا 65 سال نیز اضافه می‌شود .

وی با بیان اینکه واکسیناسیون گروه سنی 60 الی 70 سال در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در حال انجام است افزود: حدود 31 هزار نفر بین 60 الی 70 سال در مناطق تحت پوشش دانشگاه ساکن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، ادامه داد: افرادی که در این گروه سنی هستند با مراجعه به سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام و  طبق زمانی که برای این عزیزان از طریق پیامک تعیین می گردد، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

دکتر دانائی گفت: تزریق واکسن با سرعت بسیار خوبی در مناطق تحت پوشش دانشگاه در حال انجام است و تمام تلاش ما بر این است که در این هفته واکسیناسیون این گروه سنی را به اتمام برسانیم.

وی با تاکید بر این که نوع برند واکسن مهم نیست خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو نوع واکسن (تولید داخلی و وارداتی) در مراکز تجمعی واکسیناسیون دانشگاه در حال تزریق است و مردم عزیز به نوع برند واکسن‌ها توجه نداشته باشند و هر واکسنی که در مراکز واکسیناسیون موجود بود را تزریق کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه خوشبختانه تا به این لحظه عارضه جدی‌ پس از تزریق واکسن در استان گزارش نشده است اضافه کرد: میزان تاثیرگذاری واکسن‌ها بسیار مهم است. در تمام دنیا و کشور ما و به تبع آن در استان سمنان، شاهد کاهش مرگ و میر افراد در گروه‌های سنی‌ که واکسینه شدند، هستیم.

دکتر دانائی با اشاره به این که تا به این لحظه 49 هزار دوز واکسن در مناطق تحت پوشش دانشگاه تزریق شده است، تصریح کرد: این روزها سرعت واکسیناسیون افزایش یافته و در 24 ساعت گذشته حدود 2200 دوز واکسن تزریق شده است.

وی با بیان اینکه در مرکز استان 8 ایستگاه برای تزریق واکسن ایجاد شده گفت: اگر لازم باشد امکان توسعه این مراکز هم وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha