• یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400042719275
  • خبرنگار : 50176

معاون استاندار:

وضعیت در لرستان شکننده است/ پیش‌بینی‌ها برای واکسیناسیون مدنظر قرار گیرد

وضعیت در لرستان شکننده است/ پیش‌بینی‌ها برای واکسیناسیون مدنظر قرار گیرد

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در روند واکسیناسیون تأکید کرد.

محمود ثمینی اظهار کرد: با توجه اعلام وزارت بهداشت، شهرهای خرم‌آباد، بروجرد، سلسله، دلفان و پلدختر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های الیگودرز، دورود، ازنا و چگنی در وضعیت نارنجی و شهرستان رومشکان در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی مبتلایان به کرونا در سطح استان در حال افزایش هستند و وضعیت در استان شکننده است که در صورت ادامه این روند شرایط در هفته‌های آتی بدتر خواهد شد، بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات بیش از پیش ضرورت پیدا می‌کند.

معاون استاندار لرستان با تأکید بر تسریع در روند واکسیناسیون افزود: دستگاه‌های اجرایی استان همکاری‌های لازم را با دانشگاه علوم پزشکی در زمینه اجرای واکسیناسیون داشته باشد تا بتوان با استفاده از ظرفیت‌های بیشتر، سرعت در واکسیناسیون افراد واجدالشرایط را افزایش داد و در ادامه شاهد کاهش تعداد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا باشیم.

ثمینی خاطرنشان کرد: تشدید مراقبت‌ها در اماکن عمومی مانند تالارهای پذیرایی بسیار ضروری بوده و لازم است این اماکن بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا فعالیت کنند و نظارت‌های دوره‌ای نیز توسط نهادهای ذی‌ربط صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا با هماهنگی وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون آموزگاران و اساتید دانشگاه را در کنار بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در دستور کار قرار دهند و با توجه به این موضوع لازم است از هم‌اکنون پیش‌بینی‌ها برای واکسیناسیون این قشر جامعه مدنظر قرار گیرد.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: از هم استانی‌ها می‌خواهیم کمافی السابق نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند و از حضور در تجمعات، پارک‌ها، بوستان‌ها و آرامستان‌ها خودداری کنند تا بتوانیم در جهت مهار ویروس و بازگشت به شرایط عادی موفق باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha