• یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400042719287
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرعامل کشت و صنعت پارس خبر داد

تولید گلخانه‌ای رزمالی و لوان در مغان/ پارک علم و فناوری همراه شرکت پارس است

تولید گلخانه‌ای رزمالی و لوان در مغان/ پارک علم و فناوری همراه شرکت پارس است

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس گفت: تولید و تکثیر گلخانه‌ای دو گیاه دارویی رزمالی و لوان در کشت و صنعت پارس هدف‌گذاری شده تا امکان عرضه آن به بازار فراهم آید.

اکبر محمدزاده ۲۷ تیر در جریان بازدید از طرح‌های توسعه کشت و صنعت پارس اظهار کرد: با همراهی جهاد دانشگاهی و مجموعه‌های فعال در تولید گیاهان دارویی سعی می‌کنیم متناسب با شرایط اقلیمی مغان تولید گیاهان دارویی را در کنار تکثیر و عرضه مناسب آن به بازار شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: با کاشت و تولید نهال رزمالی و لوان کار در این زمینه آغاز شده و انتظار می‌رود در سال‌های آینده با برداشت و بسته‌بندی مناسب این محصولات بخشی از نیاز دارویی کشور را رفع کنیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس به ایجاد کلکسیون باغات در کشت و صنعت پارس اشاره کرد و گفت: ۲۱۳ هکتار باغ زیتون و بیش از ۱۰ هکتار باغ مطالعاتی انجیر و پسته در این مجموعه اقتصادی و تولیدی وجود دارد و رویکرد ما تولید و توسعه باغات خشکباری است.

محمدزاده افزود: در این زمینه ۲۵ هکتار کاشت نهال در باغ بادام درختی آغاز شده و سعی می‌کنیم از ۱۶ رقم تولید بادام درختی و ۲۴ رقم زیتون محصولات با ارزش اقتصادی بیشتری را تولید و روانه بازار مصرف کنیم.

وی از احداث ۱۰۰ هکتار باغات زیتون و بادام در کشت و صنعت پارس خبر داد و خاطر نشان کرد: با همراهی دانشگاه آزاد قرار است مطالعات امکان‌سنجی در حوزه بازار و همچنین صادرات محصولات انجام شود.

محمدزاده از همکاری خوب پارک علم و فناوری برای ارائه طرح‌های تحقیقاتی در تولید محصولات با ارزش افزوده و استفاده از دانش‌های جدید خبر داد و اضافه کرد: سعی می‌شود با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید تولیدات در این بخش افزایش پیدا کند.

وی در مورد تقویت توریسم و گردشگری کشاورزی در کشت و صنعت پارس نیز بیان کرد: با توجه به اینکه در منطقه مغان ظرفیت‌های خوبی در بحث ایستگاه پمپاژ، کانال‌های بتنی، سازه‌های منابع آب و خاک، سیستم‌های آبیاری تحت فشار، عوارض طبیعی، جنگل، مرتع، باغات و... وجود دارد، با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سعی بر این است تا توسعه گردشگری کشاورزی در این منطقه اتفاق بیفتد.

محمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: با کشت و صنعت مغان تعامل و ارتباط نزدیکی داریم و با توجه به اینکه کشت و صنعت مغان ظرفیت پنج برابری نسبت به پارس دارد، قطعا سعی و تلاشمان بر این است تا از ظرفیت‌های همدیگر در جهت تکمیل تولید محصولات با ارزش غذایی و همچنین تولید بذر به عنوان محصول استراتژیک استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس رویکرد اصلی کشت و صنعت پارس را تحقیق و توسعه و راه‌اندازی مراکز جدید تولید بذر اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی معاونت تحقیقات و توسعه و به کارگیری نیروهای مجرب در این بخش سعی می‌کنیم تا بهترین بذر را در محصولات مختلف تولید و روانه بازار مصرف کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha