• یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400042719488
  • خبرنگار : 50167

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان خبر داد

آغاز مرحله چهارم کارآزمایی بالینی واکسن کنژوگه در زنجان

آغاز مرحله چهارم کارآزمایی بالینی واکسن کنژوگه در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان گفت: مرحله چهارم کارآزمایی بالینی واکسن کنژوگه با مشارکت ۳۰۰۰ زنجانی برای بررسی میزان تاثیر این واکسن بر سیستم ایمنی بدن به زودی در استان آغاز خواهد شد.

پرویز قزلباش ظهر امروز (۲۷ تیرماه) در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه هفته گذشته ۱۱ میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور شده و توزیع شده است، اظهار کرد: دیروز (۲۶ تیرماه) ۷۵۰۰ دُز واکسن کرونا در استان زنجان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه اکنون واکسن‌های برکت و سینوفارم در مراکز تجمعی واکسیناسیون استان زنجان وجود دارد، افزود: گروه‌های هدف به صورت داوطلبانه حق انتخاب واکسن دریافتی را دارند و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از واکسن برکت شده است.

این مسئول با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا اختیاری بوده و هیچ‌کس نمی‌تواند فردی را مجبور به تزریق واکسن کند، تصریح کرد: در هیچ نقطه استان زنجان هیچ‌کس حق ندارد مردم را مجبور به تزریق واکسن کرونا کند و تنها مجاز به راهنمایی افراد است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان از پایان مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کنژوگه با مشارکت ۳۰۰۰ زنجانی خبر داد و گفت: در مرحله بعد از دریافت‌کنندگان واکسن کنژوگه در استان زنجان برای بررسی میزان تاثیر این واکسن بر سیستم ایمنی بدن، از داوطلبان آزمایش خون گرفته خواهد شد.

قزلباش با بیان اینکه هنوز نتایج کارآزمایی بالینی واکسن کنژوگه مشخص نشده است، اظهار کرد: شایعات موجود در خصوص واکسن ایرانی- کوبایی صحت ندارد و طبق اعلام مراجع رسمی ایران واکسن کنژوگه را دریافت خواهد کرد.

وی در رابطه با افرادی که در بازه زمانی تزریق دُز اول تا دُز دوم واکسن کرونا به بیماری کرونا مبتلا شدند، خاطرنشان کرد: افرادی که در بازه زمانی بین تزریق دو دز واکسن کرونا به کرونا مبتلا شدند یک ماه پس از گذراندن دو هفته دوره نقاهت خود می‌توانند دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha