• یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400042719689
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۲۷ تیر

تعامل خارجی؛ تبادل زندانیان و تلاش‌ داخلی؛ رفع مشکل آب و برق

تعامل خارجی؛ تبادل زندانیان و تلاش‌ داخلی؛ رفع مشکل آب و برق

اخباری درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا/ مشکلات مربوط به کمبود آب و برق/ تبریک ها به "قهرمانِ" اصغر فرهادی و... از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، اخبار مربوط به موضوع تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا و انگلیس از موضوعات پربازدید امروز بود.

اظهارات سید عباس عراقچی درباره نقش واشنگتن در به تاخیر انداختن موضوع تبادل زندانیان، واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا را در پی داشت.

ند پرایس با انتقاد از اظهارات عراقچی مدعی شد: این اظهارات تلاشی حیرت آور برای سرزنش دیگران به دلیل بن بست فعلی در مذاکرات است.  آمریکا آماده بازگشت به وین برای ازسرگیری رایزنی های بازگشت دوجانبه  به برجام است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم در توییتی به این اظهارات پاسخ داد و نوشت: "حیرت‌آور" این است که ایالات متحده این حقیقت ساده را انکار می کند که "یک توافق در خصوص بازداشت شدگان به دست آمده است." حتی اینکه چگونه اعلام عمومی شود.

خطیب زاده افزود: در وین - جدا از برجام - با ایالات متحده و انگلیس در خصوص تبادل بشردوستانه و آزادی ۱۰ زندانی از همه طرف ها توافق شد. ایران آماده است تا همین "امروز" این توافق را اجرایی کند.

مشکلات مربوط به کمبود آب و برق همچنان از موضوعات خبرساز این روزهاست که محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس به آن پرداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  قطعی‌های مکرر و بدون برنامه برق در هفته‌های گذشته علاوه بر اینکه جریان زندگی مردم را دچار اختلال جدی کرد، باعث شد بسیاری از کسب و کارها نیز در تمام سطوح با مشکلات جدی و بعضا ضرر و زیان‌های هنگفت مواجه شوند.

قالیباف همچنین بر ضرورت سرمایه گذاری و سیاست گذاری درست در بخش برق و انرژی های تجدید پذیر تاکید کرد و افزود:ما باید به سمت سیاست گذاری درست و سرمایه گذاری و قوانینی برویم که زیر ساختهای کشور را خصوصا در بخش برق و انرژی های تجدید پذیر تقویت کند. در بودجه ۱۴۰۰ تصمیم خوبی برای حوزه برق، عدالت در مصرف برق، قیمت گذاری و سرمایه گذاری گرفته شد که اگر به آن سمت حرکت کنیم مشکلات حل می شود.

در جلسه علنی امروز مجلس مصطفی نخعی گزارش کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مورد خاموشی های اخیر و مانع زدایی از صنعت برق کشور قرائت کرد. 

این گزارش با انتقاد سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان روبرو شد که تاکید کرد: در این گزارش تقصیرها به گردن طبیعت انداخته شده در حالی که باید از بی‌مدیریتی و بی‌توجهی حرف زد.

دیگر اخبار مرتبط با موضوع کمبود آب وبرق را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

احتمال خاموشی در زمستان هم وجود دارد

دولت خسارات قطعی برق صنایع سیمان و فولاد را جبران کند

گزارش کمیسیون انرژی درباره خاموشی های اخیر به قوه قضاییه ارسال شود

چه کسی پاسخگوی خسارات وارده به مردم به دنبال قطعی‌های برق است؟

نهادهای دولتی الگوی مصرف درستی دارند؟

اعلام وصول طرح مانع زدایی از صنعت برق کشور

همکاری‌ها برای مدیریت خاموشی‌ها باید ادامه یابد

جلسه بررسی کمبود آب و قطعی برق در مجلس تشکیل شود

***

در آستانه چهلمین روز از درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی‌اکبر محتشمی‌پور،‌ علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل  با اشاره به اینکه آن مرحوم از شخصیت های نسل اول انقلاب اسلامی و یار دیرین امام راحل بود،‌ گفت: مرحوم محتشمی‌پور در عرصه سیاست خارجی مواضعی انقلابی داشت به ویژه در رابطه با مسئله فلسطین که نقش بسیار فعالی را ایفا کرد.

به همین مناسبت محمدرضا باهنر رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه مرحوم محتشمی‌پور زمانی همراه امام شد که «شجاعت» و «بصیرت» می‌خواست، گفت: سال‌های اول مبارزه با شاه، انقلابی‌ها خیلی محدود بودند و کسانی که وارد این میدان شدند خودشان را برای همه چیز آماده کرده بودند؛ از شهادت و اعدام تا شکنجه، زندان و تبعید که مرحوم محتشمی یکی از این نیروها بود.

خبرهای دیگر مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

مرحوم محتشمی‌پور از دعواهای سیاسی ناراضی بود

روایت امام جمارانی از مهاجرت محتشمی‌پور به عراق

ناگفته‌های صدر از محتشمی پور

***

با توجه به اینکه فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی موفق به کسب جایزه بزرگ هیات داوران از هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن بطور مشترک با فیلم فنلاندی شد. سفارت فرانسه در تهران در توییتی به دست اندرکاران فیلم قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی بابت دریافت جایزه بزرگ هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن تبریک گفت.

بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس هم در توییتی به عوامل فیلم "قهرمان" به کارگردانی اصغر فرهادی که جایزه بزرگ هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن را بدست آورد، تبریک گفت. 

همچنین علی ربیعی سخنگوی دولت اهدای جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره کن را به فیلم «قهرمان»، ساخته اصغر فرهادی تبریک گفت و افزود: ‏مردم ما بیش از هر دوره‌ای نیاز به موفقیت دارند. پیروزی هر ایرانی  مایه خرسندی است. ‎قهرمان نمادی از موفقیت ایران و ایرانیان است‌.

گزارش ایسنا به مناسبت سی و سومین سالگرد پذیرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل متحد مبنی بر پایان  جنگ هشت ساله توسط  بنیانگذار انقلاب اسلامی با عنوان "نامه ای که اسرار پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را افشا کرد" هم از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

همچنین گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (یک شنبه)  بیست و هفتم تیر ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha