• یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۰ / ۲۰:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400042719883
  • خبرنگار : 71145

تظاهرات در شهرهای عراق، اروپا و آمریکا با درخواست "پایان فرار از مجازات"

تظاهرات در شهرهای عراق، اروپا و آمریکا با درخواست "پایان فرار از مجازات"

امروز یکشنبه تظاهرات "پایان فرار از مجازات" که از سوی خبرنگاران عراقی مقیم خارج و فعالان داخلی عراق فراخوان آن داده شده بود، آغاز شد و این تظاهرات‌ با هدف یادآوری قتل تظاهرکنندگان، خبرنگاران و فعالان عراقی و منع ادامه فرار متهمان و جانیان از مجازات و محاکمه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از آر تی، منابع خبری امروز اعلام کردند، ده‌ها تظاهرکننده در بغداد خواستار منع "فرار از مجازات مرتکبان جرائم و نقض‌ها" شدند.

ده‌ها فعال عراقی در میدان التحریر بغداد تظاهرات کرده و طی شعارهایی از دولت خواستند مرتکبان نقض‌ها و مجریان عملیات ترور در حق غیرنظامیان به خصوص فعالان را مجازات کند.

این شبکه افزود، این تظاهرات همزمان با تظاهرات‌های دیگری در آمریکا و کشورهای اروپایی و با همین شعارها و اهداف برگزار می‌شود.

فعالان عراقی از ماه‌ها پیش کمپین پایان فرار از مجازات را با هدف فشار بر دولت برای مواخذه مرتکبان نقض‌ها آغاز کرده‌اند.

طی ساعات گذشته عراقی‌ها در اکثر شهرها و پایتخت‌های اروپایی و چندین شهر آمریکا در کنار بغداد، بابل، ناصریه، بصره و کربلا به خیابان‌ها رفتند، آنها تصاویری یکسان در دست داشتند و شعارهایی سر دادند. معترضان همچنین دست نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود، "قضات عراقی ناتوان هستند نمی‌توانند قاتلان را بازداشت کنند".

به دلیل اختلاف ساعت پایتخت‌های دیگر بعد از پایان تظاهرات بغداد که از سوی معترضان، فعالان، روزنامه‌نگارن و ناظران سیاسی برگزار شده، این شهرها هم به این تظاهرات خواهند پیوست و در این تظاهرات خانواده‌های قربانیان اعتراضات تشرین هم حضور دارند.

به گفته کمیته مشرف بر تظاهرات اقلیت‌های عراقی در آمریکا، بلژیک، سوئد، فنلاند، فرانسه، هلند، کانادا، اتریش و سوئیس در این تظاهرات شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha