• دوشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400042820104
  • خبرنگار : 71610

فلسطین، سوریه، لیبی و یمن موضوعات دیدار وزیر خارجه چین با دبیرکل اتحادیه عرب

فلسطین، سوریه، لیبی و یمن موضوعات دیدار وزیر خارجه چین با دبیرکل اتحادیه عرب

منابع خبری از دیدار وزیر خارجه چین با دبیرکل اتحادیه عرب در مصر و گفت وگوی آنها درباره روابط میان عرب‌ها و چین خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب و وانگ یی، وزیر خارجه چین در بیانیه‌ای پس از دیدار در شهر "العلمین" مصر بر اهمیت آمادگی برای برگزاری نخستین نشست عربی – چینی به میزبانی عربستان در سال ۲۰۲۲ تاکید کردند.

دو طرف ابراز امیدواری کردند که این نشست نقطه عطفی برای ارتقای روابط عربی و چینی و شراکت راهبردی عربی و چین باشد.

وانگ یی و ابوالغیط در ادامه رضایت خود را از توسعه روابط استراتژیک اعراب و چین، سطح همکاری موجود بین دو طرف، همبستگی و حمایت متقابل از موضوعات مورد توجه دو طرف و اهمیت ادامه تقویت روابط استراتژیک برای تأمین منافع مشترک عرب‌ها و ملت چین اعلام کردند.

آنها همچنین همکاری و همبستگی میان چین و کشورهای عربی برای مبارزه با ویروس همه گیر کرونا را ستودند.

دو طرف در ادامه بر اهمیت حفظ امنیت، صلح و ثبات، لزوم دستیابی به راه حل‌های سیاسی برای بحران‌ها و مسائل منطقه طبق قطعنامه‌های بین‌المللی و همچنین اهمیت ایجاد یک راه حل عادلانه، جامع و پایدار برای مسئله فلسطین و تشکیل کشور مستقل آن تأکید کردند.

وزیر خارجه چین و دبیرکل اتحادیه عرب همچنین خواستار تشکیل کنفرانس بینٰ‌المللی صلح با اعتبار بیشتر و نمایندگی گسترده‌تر برای دستیابی به صلح عادلانه و پایدار در خاورمیانه در اسرع وقت بر اساس راه حل دو کشوری شدند و بر اهمیت حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی کشورهای عربی، به ویژه سوریه، لیبی و یمن و نیاز به تقویت امنیت و حاکمیت آنها بر اراضی و منابع طبیعی خود، افزایش فرصت‌ها برای ایجاد یک راه حل سیاسی، رد مداخله خارجی در کشورهای عربی و همچنین حمایت از تلاش‌های سازمان ملل و اتحادیه عرب در این زمینه تاکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha