• دوشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400042820217
  • خبرنگار : 71415

انتقادهای علنی مفسران مطبوعاتی عربستان از نقش امارات در یمن

انتقادهای علنی مفسران مطبوعاتی عربستان از نقش امارات در یمن

مفسران رسانه‌ای طرفدار دولت در عربستان علنا از نقش امارات متحده عربی در یمن انتقاد کردند؛ اقدامی نادر که بازتاب دهنده تنشهای سیاسی و اقتصادی بین این دو هم‌پیمان حوزه خلیج فارس که همچنین آنها را به رویارویی علنی بر سر سیاستهای نفتی کشانده، است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، عربستان در تلاش برای مهار نزاع بر سر قدرت در جنوب یمن بین دولت مورد حمایت ریاض و گروه جدایی طلب اصلی مورد حمایت امارات متحده عربی است؛ نزاعی که با ریسک گسترش دادن جنگی که عربستان تلاش فراوانی برای خارج شدن از آن انجام می‌دهد، همراه است.

سلیمان العقیلی، نویسنده سیاسی که اغلب بازتاب دهنده مواضع رسمی عربستان است در پستی در توئیتر نوشت: اگر ابوظبی به اجرای توافق ریاض درخصوص بحران جنوب یمن کمک نکند و به مانع تراشی بر سر آن ادامه دهد، من فکر می‌کنم که روابط عربستان-امارات همچنین به آزمون کشیده خواهد شد.

از سوی دیگر عبدالله آل هتیله، معاون سردبیر روزنامه نیمه رسمی عکاظ عربستان هم توئیت کرد: پادشاهی، دولت و مردم (عربستان) به هیچ کس اجازه نخواهند داد در امنیت یمن اخلال ایجاد کرده و به آن آسیب بزند. صبر آن ممکن است زیاد باشد اما محدودیتهایی دارد.

رسانه‌های اجتماعی از سوی مقامها در این منطقه عرب حوزه خلیج فارس از نزدیک رصد می‌شوند و مفسران حامی دولت در عربستان معمولا از انتقاد از همپیمانان این کشور پرهیز میکنند.

مقامهای عربستان و امارات به درخواست برای اظهار نظر درخصوص این گزارش پاسخ فوری ندادند.

امارات یک عضو ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان است که در سال ۲۰۱۵ در یمن مداخله کرد. ابوظبی با این حال در سال ۲۰۱۹ به حضور نظامی‌اش پایان داده و ریاض را با یک جنگ نامحبوب و پرهزینه تنها گذاشت اما با این حال همچنان نفوذش را بر شبه نظامیان یمنی که به آنها سلاح و آموزش داده، حفظ کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha