• جمعه / ۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۶:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400042820406
  • خبرنگار : 71480

آرین منش:

وزیر کشور دولت سیزدهم باید سخن و اعتراض مردم را بشنود

وزیر کشور دولت سیزدهم باید سخن و اعتراض مردم را بشنود

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان این که وزیر کشور باید سخن و اعتراض مردم را بشنود گفت: برای دولت سیزدهم باید وزیر کشوری انتخاب شود که توانایی لازم برای حل مشکلات کشور را داشته باشد.

محمد جواد آرین منش در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در یک شرایط بسیار حساسی به سر می بریم، اظهار کرد: متاسفانه کشور به دلیل تحریم ها و ضعف مدیریت ها بامشکلات بسیار حاد و جدی در حوزه های اقتصادی و اجتماعی مثل تورم لجام گسیخته، فقر و فساد و تبعیض ، بی عدالتی و بحران هایی مثل کمبود آب مواجه است، بنابراین لزوم دارد دولت سیزدهم در حوزه های مختلف از نیروهای کارآمد و مناسب استفاده کند.

وی در ادامه افزود: وظیفه وزارت کشور برقراری نظم و امنیت در داخل کشور کاهش آسیب های اجتماعی، پاسداشت آزادی های اجتماعی و سیاسی در  چارچوب قانون اساسی و حمایت و هدایت احزاب است. بنابراین باید وزیر کارآمد انتخاب شود که توانایی مدیریت حوادث غیر مترقبه داشته و بتواند با نیروی انتظامی برای برقراری نظم تعامل کند و همچنین دارای سعه صدر در حوزه های سیاسی و اجتماعی می باشد.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به تجمعات اعتراضی اخیر در نقاط مختلف کشور خاطر نشان کرد: وزیری باید برای وزارت کشور انتخاب شود که توانایی لازم برای حل این مشکلات را داشته باشد. توجه به دردها و اعتراضات مردم ضروری است. وزیر کشور وظیفه دارد سخن مردم را بشنود و استانداران و فرمانداران و بخشدارانی انتخاب کند که آنها دنبال شناسایی مشکلات مردم و حل آنها باشند. وزیر کشور هم باید مطالبات مردم را از طریق دولت پیگیری کند.

آرین منش در پایان گفت: برخی از مشکلات امروز از قبل قابل پیش بینی و پیشگیری بود. اگر استانداران از قبل این مشکلات را پیش بینی و راهکار ارائه می کردند، می شد جلوی مشکلات را گرفت، اما اکنون با اعتراضاتی مواجه هستیم که برای نظم و امنیت کشور هم خطر آفرین است. فقدان برنامه ریزی و عدم توجه به آمایش سرزمینی اکنون کشور را دچار مشکل کرده است و وزارت کشور دولت سیزدهم باید به این نقاط ضعف توجه کرده  و از تکرار آنها بپرهیزد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha