• دوشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400042820536
  • خبرنگار : 71290

نشست "افغانستان، صلح و امنیت پایدار"

معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی: آمریکا افغانستان را در خدمت اهداف خود به کار گرفته بود

معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی: آمریکا افغانستان را در خدمت اهداف خود به کار گرفته بود

معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با تاکید بر این که آمریکایی ها اهداف خود را از حضور در افغانستان دنبال می کردند گفت: امروز شاهد هستیم که آنها از افغانستان اخراج شدند نه اینکه خودشان خواسته باشند خارج شوند.

به گزارش ایسنا، حسین اکبری، معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشست "افغانستان، صلح و امنیت پایدار" اظهار کرد: آمریکایی ها به افغانستان نیامده بودند تا مشکل افغانستان را حل کنند آنها اهداف ژئواستراتژیک خود را برای این که در همسایگی چین، پاکستان، ایران و روسیه قرار بگیرند دنبال می کردند. در واقع افغانستان را در خدمت اهداف خود به کار گرفته بودند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها به بهانه مبارزه با تروریسم وارد صحنه شدند اما با گذشت 20 سال می بینیم که حقایق چیز دیگری است حضور آنها دستاوردی نداشته است. برخی جنایت‌هایشان مشخص شده و توطئه‌های پنهان آمریکا درصدد به خدمت گرفتن افغانستان برای پیشبرد اهدافش بوده است.

اکبری همچنین بیان کرد: به هر حال آمریکایی ها از افغانستان اخراج شدند نه اینکه خودشان خارج شده باشند آنها مردم افغانستان را در مقابل خود قرار دادند شاهد هستیم که رئیس جمهور آمریکا امروز اعتراف می کند که توان ایستادن در افغانستان را ندارد و حاضر نیستند که نسل‌های آیندشان را به افغانستان بیاورند.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطر نشان کرد: آمریکایی  ها به دنبال دامن زدن به جنگ افغانستان هستند و اکنون می خواهند این گونه نشان دهند که از هر جایی خارج شوند جنگ شروع می شود و این پیام را نه فقط برای افغانستان بلکه برای همه کشورها داشته باشند.

وی تصریح کرد: در واقع می‌خواهند توجیه کنند که عدم حضورشان به معنای جنگ و ناامنی خواهد بود و اگر جنگ و ناامنی در افغانستان شروع شود مذاکره خواهند کرد اما آمایش قومیت ها در افغانستان طوری نیست که بتوانند چنین اقداماتی را انجام دهند.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطر نشان کرد: اقتضای محیط و شرایط افغانستان این گونه است که همه باید با وحدت و یکپارچگی در جهت استقلال و رفاه و آینده بهتر افغانستان تلاش کنند و شاهد باشیم که مردم افغانستان از طریق گفت‌وگو بتوانند تصمیم اساسی بگیرند و اخراج آمریکا برای مردم افغانستان شیرین باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha