• دوشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400042820586
  • خبرنگار : 71620

لزوم انتخاب چهره‌های مجرب اقتصادی برای وزارت‌ کشور و امورخارجه از زبان یک نماینده مجلس

لزوم انتخاب چهره‌های مجرب اقتصادی برای وزارت‌ کشور و امورخارجه از زبان یک نماینده مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس در توصیه‌ای به سید ابراهیم رئیسی گفت: انتظار داریم چهره وزراء در بخش وزارتخانه‌های، صنعت، اقتصاد، نفت، نیرو، کشاورزی و رفاه و به خصوص چهره وزیر کشور اقتصادی باشد تا استانداران و فرمانداران آشنای به صنعت، تولید و اقتصاد گماشته شوند.

به گزارش‌ ایسنا، عزت الله اکبری تالارپشتی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: علی‌رغم تمام دسیسه‌ها، حماسه بزرگی را در انتخابات رقم زده شد. در این شرایط حساس تاریخی، دولت و مجلس در معرفی و انتخاب وزرا باید نهایت دقت را داشته باشند که به خدا و ملت بتوانند پاسخ دهند لذا کابینه سیزدهم باید افرادی انقلابی، تصمیم گیر، کارآمد و ولایی باشند تا از هر نوع بازیگری های سیاسی مبری بوده و سرفصل کار آن‌ها خدمت به مردم باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس در مورد موضوع انتخاب وزرا عنوان کرد: انتظار داریم چهره وزرا در بخش وزارتخانه‌های، صنعت، اقتصاد، نفت، نیرو، کشاورزی و رفاه، چهره‌های مجرب انقلابی تصمیم گیر باشند؛ به خصوص چهره وزیر کشور حتما باید اقتصادی باشد تا استانداران و فرمانداران آشنای به صنعت، تولید و اقتصاد گماشته شوند.

اکبری تالارپشت در انتقادی از استانداران و استانداری‌های سراسر کشور گفت: خروجی کنونی استانداران مشخص نیست. نمی‌توان آماری از فعالیت‌های اقتصادی آنها و نقش آنها در معیشت و اقتصادی مردمی داد. استانداران علی‌رغم اینکه برخی از آنها تلاشگر هستند، به روزمرگی افتاده و زحمات آنها سازمان دهی شده نیست؛ وزیر می‌تواند معاونان خود را سیاسی انتخاب کند اما از آنجایی که سرفصل کار همه ما اقتصاد و معیشت است، استانداران باید اقتصادی باشند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه بر لزوم تمرکز اقتصادی وزارت امور خارجه تأکید کرد و گفت: در حال حاضر شاید برخی سفرای باتجربه در سفارتخانه‌ها زحمت بکشند اما این سفارتخانه‌ها خروجی ندارند. وقتی رهبری روی جهش تولید تأکید دارند این جهش باید در جهتی باشد که حامی تولید داخل برای صادرات باشد.

اکبری تلارپشتی در انتقادی از دولت حسن روحانی ابراز عقیده کرد: آنها هشت سال نیز در زمین آمریکا و انگلیس بازی کردند و توجه به روحیه انقلابی مردم، مسیر شهدا، توصیه‌های رهبری نداشت و نتیجه‌اش آن شد که شب عید قرارگاه مرغ تشکیل دادند، آب خوزستان، برق صنعت کشور، شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان، به شکلی مدیریت شد که جامعه را بدون توجه به رأیی که از مردم گرفت و دِینی که به آنها داشت، مستأصل کند.

وی افزود: باید قدم پشت سر رهبری گذاشت و گوش به فرمان ایشان بود و در مسیر مقاومت حرکت کرد. به کوری چشم آمریکا امیدواریم دولت آینده در این مسیر گام بردارد و موفق نیز خواهد شد. امیدواریم همگی دولت منتخب را حمایت کرده و دولت نیز به نظرات مجلس توجه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha