• دوشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1400042820656
  • خبرنگار : 71342

دومین جشنواره سراسری شبیه خوانی قربان تا غدیر برگزار می‌شود

دومین جشنواره سراسری شبیه خوانی قربان تا غدیر برگزار می‌شود

حسین عالم‌بخش، رییس پردیس تئاتر تهران با اعلام برگزاری دومین جشنواره سراسری شبیه خوانی قربان تا غدیر به ذکر توضیحاتی درباره آن پرداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پردیس تئاتر تهران ، وی گفت: این برنامه با مشارکت مجمع تعزیه آل طاها،کانون تعزیه منهاج، ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر، معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 15 و با حضور 19 گروه منتخب برنامه عصر تعزیه از سراسر کشور برگزار می شود،

رییس پردیس تئاتر تهران اذعان داشت این برنامه با رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی و اصل فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود .

عالم‌بخش ضمن ابراز خوشنودی از میزبانی پردیس تئاتر تهران از نمایش‌های آیینی بر ادامه این مسیر تاکید و اذعان داشت برگزاری چنین برنامه هایی در این ایام علاوه بر تقویت باورها و اعتقادات قلبی مردم گامی هرچند کوچک در راستای توسعه ارزشهای اصیل ملی و مذهبی است.

عالم بخش در ادامه به ارائه جزییات این برنامه پرداخت و اجرای تعزیه کودک حضرت قاسم و برپایی نمایشگاه موزه تاریخ تعزیه را برنامه های جانبی این مراسم داشت.

بعثت از قزوین با تعزیه نزول ستاره،حضرت امیرالمومنین از گلپایگان با تعزیه جوانمرد قصاب،حضرت زینب،از کرج با تعزیه شهادت امام علی،متوسلین به حضرت علی اکبر از گرمساربا تعزیه فتح خیبر،حضرت موسی بن جعفر از دامغان با تعزیه بعرالعلم،باب‎‌الحوائج ازکرمان با تعزیه جنگ خیبر، برگزیدگان عصر تعزیه از تهران با تعزیه فضل و فتاح، غدیر از قم با تعزیه مالک اشتر، سیدالشهدااز تفرش با تعزیه جنگ نهروان، عشاق‌الحسین از تفرش با تعزیه ولادت امیرالمومنین، ششنا و تفرش از تفرش با تعزیه میثم تمار، زنده یاد حسن عقیقی و امیر جالینوس از تهران با تعزیه جنگ خندق، جوانان حضرت علی اکبر از تهران با تعزیه شهادت امام علی ، ائمه اطهار از اراک با تعزیه سعید و مسعود، پنج تن آل عبا از تهران با تعزیه شهادت امام علی (ع)، سید الشهدا از مازندران با تعزیه فضل و فتاح، قاصد عاشورا از زنجان با تعزیه حکومت امام علی (ع)حربن یزید ریاحی از اراک با تعزیه جنگ خندق، و گروه هنری قاسم بن الحسن از تهران با تعزیه نبرد خندق گروههای حاضر در این مراسم هستند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha