• دوشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400042820826
  • خبرنگار : 30054

سمیرم؛ سرزمین هزار چشمه

سمیرم؛ سرزمین هزار چشمه

در بخش جنوبی استان اصفهان، بلندترین شهر ایران که به سرزمین هزار چشمه شهرت فراوانی نیز یافته و با واقع شدن در کوهستان دارای آب و هوای خنکی هست که برای سفرهای کوتاه مدت بسیار مناسب می‌باشد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام سایت ایران گرد، این شهر کوچک و زیبا با نام سمیرم در بیشتر اوقات به خصوص آخر هفته‌ها و یا ایام تعطیلات شلوغ می‌شود و تمامی مسافرها جهت اقامت، اجاره ویلا  را به هتل ترجیح می‌دهند.  با ما همراه شوید تا در ادامه این مطلب از اجاره ویلا سمیرم، آب و هوا، سوغات و صنایع دستی و آداب و رسوم این شهر بیشتر صحبت کنیم. 

معرفی دیدنی‌های سمیرم

در این شهر خوش آب و هوا آبشار و دریاچه‌های فراوانی برای بازدید وجود دارد که یکی از این آبشارها با صخره‌های زیبای اطراف آن عروس زاگرس نام گرفته، در اطراف این آبشار منحصر به فرد و زیبا رستوران، چای‌خانه و محل استراحت برای مسافرها فراهم شده. پارک دریاچه که پر از درختان بلند می‌باشد و در این دریاچه قایق‌سواری نیز انجام می‌شود، از جاهای دیدنی دیگر به چشمه ناز می‌توان اشاره کرد که از چند چشمه درست شده و آب بسیار تمیز و گوارایی دارد. در سمیرم در مسیر رودخانه آبشاری با سنگ بزرگ و از جلبک تشکیل شده که آبشار آب ملخ هست.

اگر به پیاده‌روی و آب‌تنی علاقه دارید، رفتن به آبشار بی بی سیدان را فراموش نکنید. در اطراف سمیرم، روستای خفر قرار گرفته که  با هوای سرد به جهنم سفید معروف شده و پر از آبشار و یخچال‌های طبیعی است و یا غار دنگزلو که تالاب دارد و برای رد شدن از آن  قایق بادی استفاده می‌کنند و یا منطقه شکار و سد حنا که در بالای سمیرم قرار گرفته و با بارش باران، گیاهان سرسبز در آن رشد بسیاری داشته و باعث به وجود آمدن طبیعت بکر شده، در سمیرم منطقه ییلاق چالقفا قرار دارد که در برخی اوقات حیواناتی مانند: خرس و پلنگ از آن رد می‌شوند.

در این شهر زیبا و خنک دشت حنا علیشاه هست که پر از گل و گیاهان معطر و خوش‌بو هست، همچنین مانند: شهرهای دیگر دارای مسجد قدیمی که در دوره سلجوقی ساخته شده که قلعه نام دارد و یا حمام خانعلی که ساخته دوره قاجار و چشمه‌ای همیشه در حال جوش در این مسجد هست که باعث زندگی مرغابی‌های رنگی می‌شود و یا بسیاری دیگر از دیدنی‌ها که در داخل و یا اطراف شهر با فاصله کمی قرار گرفته که با اجاره ویلا سمیرم می‌توانید تمام این دیدنی‌ها را از نزدیک ببینید. اما ویلاهای اجاره‌ای گوناگون و  طبق سلیقه همه افراد موجود است.

اگر از اقامت در ویلاهای بزرگ با چشم‌انداز زیبا و با تمام امکانات مانند استخر و سونا و امکانات ورزشی لذت می‌برید، ویلاهای بسیاری ساخته شده و یا اگر با جمعیت زیاد به سمیرم می‌روید ویلاهای دوبلکس جهت اجاره گذاشته شده، شرایط اجاره ویلا در کنار آبشار و چشمه هم وجود دارد تا با اقامت روز بسیار خنکی را تجربه کنید و یا برخی از این ویلاها به شکل سوئیت و کوچک هستند تا هزینه اقامت کمتر گرفته شود،  همچنین برخی از این ویلاها در مناطق ساکت و بی سروصدایی قرار گرفته که با اقامت در آن‌ها چند روزی از سر و صدای ماشین دور خواهید بود.

بهترین سوغات سمیرم

در سمیرم هم مانند شهرهای دیگر خوراکی و صنایع دستی بسیاری وجود دارد که بسیار مشهور هستند. یکی از خوراکی‌های معروف آن سیب سمیرم می‌باشد که بسیار خوش‌مزه و خوش عطر و بو هستند و یا ماست، کره و یا کشک سمیرم که به شکل کاملاً طبیعی و ارگانیک تهیه می‌شوند. از صنایع دستی سمیرم به انواع لوازمی که با نمد بافته شده، قالی بافی و لباس محلی می‌توان اشاره کرد.

شرایط آب و هوایی سمیرم

اما بهترین زمان سفر به این شهر خنک و اجاره ویلا چه زمانی هستید؟ اگر در فصل بهار و یا تابستان به دنبال اقامت در این شهر خنک هستید، بهترین شهر سمیرم می‌باشد که با وجود آبشار و چشمه‌های گوناگون باعث خنکی هوا می‌شود و یا  فصل پاییز و زمستان با وجود آب‌وهوای سرد و در برخی مواقع یخبندان، سفر خالی از لطف نیست. اجاره ویلا سمیرم به فصل و یا مکان بستگی دارد. در صورتی که با امکانات عالی و بزرگ و یا در فصل بهار و یا تابستان اجاره ویلا  صورت گیرد، قیمت آن گران‌تر در نظر گرفته می‌شود و یا اگر اجاره ویلا سمیرم در زمانی که هجوم مسافر کمتر هست، صورت گیرد و یا کوچک‌تر و امکانات کمتری داشته باشد، اجاره‌های ویلا با قیمتی مناسب‌تر صورت می‌گیرد.

آداب و رسوم مردم سمیرم

به دلیل آن‌که کشور ما از قدمتی کهن و قدیمی برخوردار هست در هر شهر و یا روستایی آداب و رسوم خاصی دیده می‌شود که برخی از مسافرها صرفاً برای آشنا شدن به این آداب به شهرها سفر می‌کنند، مانند: شهر سمیرم که از گذشته به هیچ وجه وسیله‌ای که رنگ سفید داشته باشد را از در خانه بیرون نمی‌گذاشتند، مگر در صورتی که زغال سیاه همراه آن باشد و یا آب بر روی آتش نمی‌ریزند. یکی دیگر از رسوم جالب سمیرم، مولودی و تغذیه‌خوانی می‌باشد که در مراسم خاصی انجام می‌شود.

مردم سمیرم به دیدن اقوام بسیار اهمیت می‌دهند و به چشم زخم نیز اعتقاد دارند که با اجاره ویلا از نزدیک با آداب و رسوم سمیرم نیز آشنا می‌شوید. در پایان  به این مطلب می‌توان اشاره کرد که ویلاهای اجاره‌ای در سمیرم به شکل شبانه روزی و یا ساعتی می‌باشد که هر چه مدت اقامت بیشتر باشد از قیمت بهتری بهره خواهید برد و یا ویلاهای اجاره‌ای در آخر هفته در مقایسه با اول هفته نسبتاً گران‌تر خواهد بود. برای اجاره ویلاهای متنوع نیز می‌توانید به صورت آنلاین از پلتفرم‌ ایرانگرد برای رزرو و اجاره استفاده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha