• دوشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400042820837
  • خبرنگار : 30054

لذت یک عمر استفاده از کولر گازی و اسپلیت

لذت یک عمر استفاده از کولر گازی و اسپلیت

سرویس کولر گازی در ایران اهمیت چندانی ندارد و کم‌تر کسی حاضر است برای دوام و ماندگاری دستگاه خود، سرویس‌های دوره‌ای را انجام دهد. این اقدام در دیگر نقاط دنیا اجباری است و بسیار مورد توجه شهروندان قرار دارد. سیستم‌های سرمایشی به نسبت دیگر تجهیزات ساختمانی عمر کم‌تری دارند، اما با نگهداری مناسب و سرویس‌های سر وقت، می‌توانید به سادگی تا سال‌ها به خوبی از آن استفاده کنید.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام شرکت ونداد تجهیز،  البته سرویس کولر گازی کار هر کسی نیست. اگر شما هم قصد افزایش عمر اسپلیت را دارید، این مطلب برای شماست پس همراه ما باشید.  

قبل از سرویس کولر گازی، آن را در خانه تمیز کنید

نگهداری مناسب از کولرگازی و افزایش عمر مفید آن، تنها به سرویس دوره‌ای ختم نمی‌شود. لازم است در منزل آن را تمیز کنید تا هنگام سرویس، با مشکل مواجه نشوید و از آسیب‌های شدید به  کولرگازی پیشگیری کنید. علی‌الخصوص در فصل گرما باید یک روز در ماه را به شستشو کولرگازی بپردازید. تمیز کردن کولرگازی ریزه‌کاری‌های بسیاری دارد که عدم توجه به این نکات و ریزه‌کاری‌ها، عواقب بدی دارد.

نکات ضروری هنگام تمیز کردن کولر گازی در خانه :

· در فرایند تمیز کردن پنل داخلی باید دقت لازم را داشته باشید که خیس نباشد.

· قبل از برگرداندن فیلترها از خشک بودن آن مطمئن شوید!

· دقت کنید به طور صحیح قطعات را در جای خود قرار داده باشید!

· مسیر تخلیه آب کولر گازی را بعد از شستشو چک کنید!

· قبل از بستن کامل قاب از سالم بودن سیم و اتصالات اطمینان حاصل کنید!

هر کولر گازی و اسپلیت دفترچه راهنمای مخصوص به خود را دارد که با مطالعه آن می توانید به بهترین شکل از دستگاه محافظت کنید و تا سال‌ها عمر مفید دستگاه را افزایش دهید. بهتر است سرویس کولرهای گازی خود را به افراد متخصص بسپارید تا در جریان این روند با مشکل و هزینه‌های گزاف ناشی از عدم تخصص، رو به رو نشوید.

مشکلات رایج قبل از سرویس کولرگازی

ممکن است هنگام استفاده از کولرگازی با مشکلاتی روبه‌رو شوید. این مشکلات به شما هشدار می‌دهند که زمان سرویس کردن کولرگازی شما فرا رسیده است. این اتفاقات در بسیاری از دستگاه‌ها رایج است اما در حالت ایده‌آل بهتر باید پیش از برخورد به مشکل، برای سرویس کردن کولرگازی خود اقدام کنید تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود. از جمله مشکلات رایج کولر پیش از سرویس، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

· خاموشی ناگهانی کولر گازی

· انتقال هوای گرم به محیط

· سر و صدای ناهنجار دستگاه

· برفک‌زدن پنل داخلی هنگام استفاده طولانی مدت از دستگاه

· عدم روشن شدن کولرگازی با دکمه ریموت

· روشن بودن دستگاه در حالت خاموشی کمپرسور

· و ....

اهمیت سرویس دوره ای و بهترین زمان سرویس

شاید با خود بگویید که سرویس کولرگازی آن‌قدر هم ضروری نیست! اما شما با هر بار سرویس کردن، عمر دستگاه را چندین برابر می‌کنید. هدف استفاده از کولرهای گازی، تهیه هوای مطبوع است. به همین دلیل باید ذرات گرد و غبار بعد از مدتی از روی دستگاه پاک شوند تا همچنان بازدهی دستگاه شما مثل روز اول باشد و هوای مطبوع و خنکی تولید کند. سرویس کردن کولرگازی در مدت زمان کوتاه به آسیب کم‌تر موتور منجر می‌شود. همچنین برای جلوگیری از بیماری‌های تنفسی و بروز آلرژی، باید سرویس کولرهای گازی در مناسب‌ترین زمان صورت گیرد زیرا ورودی دستگاه در معرض گرد و غبار قرار دارد و ممکن است به موتور کولر گازی صدمه بزند. بهترین دوره زمانی برای سرویس کولر گازی هر 6 ماه است. البته به روش استفاده شما از دستگاه بستگی دارد. سرویس‌کار کولرگازی شما می‌تواند بهترین بازه زمانی را با توجه به عمر مفید دستگاه تخمین بزند.

نحوه سرویس کولرگازی

قبل از اینکه برای سرویس کولرگازی اقدام کنید، مطمئن شوید که جریان برق وصل نیست. توجه به این نکته ایمنی کوچک از عواقب ناگوار بسیاری جلوگیری می‌کند. پیش از اقدام به سرویس، باید پنل خارجی و یونیت داخلی را بشویید. برای خرید کولر گازی بهتر است سراغ برندهای شناخته شده مانند انواع کولر گازی گری بروید که گارانتی معتبر دارند.

نحوه شستشوی پنل خارجی اسپلیت

نیاز نیست هنگام این عملیات شستشو نگران موتور فن بیرونی باشید چرا که این قطعه کاملا عایق است. شستشو را تا زمانی ادامه دهید که هیچ گونه آلودگی روی آن باقی نماند. در انتهای کار درب آن را مانند حالت اول، بسته و کاملا محکم کنید تا سر و صدای اضافی ایجاد نشود.

نحوه شستشوی یونیت داخلی کولرگازی

اول قاب دستگاه را باز کنید، فیلترها را خارج نموده و به کمک فشار آب آن را تمیز کنید. مرحله آخر نیز شستشوی کویل های کولر گازی است، اگر احساس می‌کنید کولر گازی در مسیر جذب چربی و گرد و خاک است، ابتدا کویل‌ها را با گاز پاک‌کن خیس کنید و سپس با یک برس شستشو را آغاز کنید.

از کجا بهترین سرویس کار را پیدا کنیم؟

متخصصین فعال در این حوزه تاکید دارند تعمیر و سرویس کولر گازی توسط سرویس‎‌کار یا تکنسین دارای مجوز انجام شود تا از اشتباهات احتمالی پیشگیری شود. اما سرویس‌کار حرفه‌ای را چطور پیدا کنیم؟

شرکت ونداد تجهیز با سابقه چندین و چند ساله در بازار تاسیسات، از کارشناسان باتجربه برای خدمات سرویس در محل کولر گازی استفاده می‌کند. برای دریافت مشاوره رایگان متخصصین واحد فروش شرکت ونداد تجهیز با شماره 021-88839003 تماس بگیرید. بی توجهی به سرویس به موقع یا تاخیر آن، باعث افت عملکرد دستگاه می‌شود. با گردگیری به موقع و رفع نقص‌های احتمالی، عمر مفید کولر گازی را افزایش دهید و سال‌های سال از تهویه مطبوع آن لذت ببرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha