• دوشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۰ / ۲۲:۲۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400042820860
  • منبع : نمایندگی اردبیل

همزمان با سراسر کشور؛

37 طرح گلخانه‌ای در اردبیل افتتاح شد

37 طرح گلخانه‌ای در اردبیل افتتاح شد

ایسنا/اردبیل همزمان با سراسر کشور و با حضور رئیس جمهور به شکل ویدئوکنفرانس 37 طرح گلخانه‌ای در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور ۲۸ تیر در مراسم افتتاح همزمان 118 واحد گلخانه‌ای در پارس‌آباد اظهار کرد: 37 طرح گلخانه‌ای در سطح 96 هکتار و با ظرفیت تولید 38 هزار و 400 تن به بهره‌برداری رسید تا ظرفیت تولید محصولات گلخانه‌ای افزایش یابد.

سیدجمال سجادی‌پور خاطرنشان کرد: این طرح‌های گلخانه‌ای همزمان با سراسر کشور و در 10 استان در قالب 118 واحد تولید محصولات گلخانه‌ای به مساحت 187 هکتار و همچنین 7 واحد زیربنایی به بهره‌برداری رسید تا بخش خصوصی بیشترین مشارکت را در تولید این محصولات داشته باشد.

وی گفت: شهرک‌های کشاورزی مولود دولت تدبیر و امید است و از نیمه دوم سال 92 در استان‌های مختلف کشور در حال اجراست که در مجموع 295 شهرک کشاورزی در کشور احداث و راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور بیان کرد: این شهرک‌های کشاورزی شامل گلخانه‌ها، شهرک‌های شیلات و شهرک‌های دامپروری است که در مجموع در کشور 103 شهرک بخش خصوصی فعالیت می‌کند و مابقی شهرک‌ها به صورت دولتی و با ایجاد زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.

سجادی‌پور ادامه داد: هدف اصلی از راه‌اندازی این شهرک‌ها به شکل تخصصی بالا بردن ارزش افزوده تولیدات و همچنین نگاه فنی و تخصصی و دانش بنیان به حوزه تولید محصولات کشاورزی است تا محصولات صادرات محور عرضه شود.

وی با بیان اینکه در چشم‌انداز توسعه شهرک‌های کشاورزی توجه به زنجیره تولید و کاهش هزینه‌ها در این بخش هدفگذاری شده است، تصریح کرد: با تاکید وزیر جهاد کشاورزی در همه استان‌های کشور در سه حوزه گلخانه‌ای، شیلات و دامپروری توسعه این شهرک‌ها هدفگذاری شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور به سرمایه‌گذاری 325 میلیارد تومانی در شهرک‌های کشاورزی اشاره کرد و افزود: عمده این منابع در ایجاد زیرساخت‌ها هزینه شده و در کنار بخش دولتی بیشترین استقبال را از سوی بخش خصوصی شاهد هستیم.

سجادی‌پور بیان کرد: در سطح کشور 15 شهرک شیلات، 31 شهرک دامپروری و 249 شهرک گلخانه‌ای فعالیت می‌کند که زمینه اشتغال 142 هزار نفر در این شهرک‌ها با ظرفیت تولید 3 میلیون و 700 هزار تن محصول فراهم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha