• سه‌شنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400042921083
  • خبرنگار : 50176

معاون استاندار لرستان:

توانمندسازی سمن‌ها در کنار اثربخشی فعالیت‌های آن‌ها در جامعه دیده شود

توانمندسازی سمن‌ها در کنار اثربخشی فعالیت‌های آن‌ها در جامعه دیده شود

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: توانمندسازی سمن‌ها در کنار اثربخشی فعالیت‌های آن‌ها در جامعه دیده شود.

محمود ثمینی در جلسه استانی شورای توسعه و حمایت از سمن‌ها که امروز ۲۹ تیرماه برگزار شد، اگرچه توسعه کمی سمن‌ها بسیار حائز اهمیت است و یکی از اهداف شورای توسعه و حمایت از سمن‌ها نیز همین مورد است، اما این امر نباید منجر به نادیده گرفتن اهمیت توسعه کیفی سمن‌ها و باید توجه به اثربخشی فعالیت‌های آن‌ها در جامعه دیده شود.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر سمن‌ها، تصریح کرد: نظارت بر سمن‌ها باید به هدایت سمن‌ها در چهارچوب اهداف تعیین شده در اساسنامه منتهی گردد و نباید منجر به ایجاد مانع در مسیر فعالیت‌ها سمن‌ها شود.

معاون استاندار لرستان با بیان این نکته که توسعه کمی و کیفی سمن ها علاوه بر اثرات مثبت اجتماعی به لحاظ بین‌المللی نیز حائز اهمیت است، افزود: توانمندسازی سمن‌ها و استفاده از افراد متخصص در اجرای برنامه‌های پیشنهادی آن‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

پورسرتیپ مدیرکل امور اجتماعی نیز با تأکید بر اهمیت اقدامات فرهنگی در خصوص جلب مشارکت، تقویت سرمایه اجتماعی و تأثیرگذاری آن بر اعتماد عمومی، بیان کرد: باید تلاش شود از ظرفیت جوانان در راستای جلب مشارکت، تقویت فرهنگ و کاهش آسیب‌ها بیش‌ازپیش بهره‌گیری شود.

وی با اشاره به برخی از دستورالعمل‌های صادره از سوی وزارت کشور در خصوص تغییر شرایط صدور پروانه فعالیت برای مؤسسات خیریه، ادامه داد: این مؤسسات ابتدا باید در سطح شهرستان شروع به فعالیت نموده و پس از دو سال فعالیت مؤثر می‌توانند درخواست صدور پروانه فعالیت در سطح استان داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن هفته تشکل‌های مردم نهاد در مردادماه سالجاری، جلسات برگزارشده در خصوص برنامه‌ریزی در جهت گرامیداشت این مناسبت با بیشترین بهره‌گیری از فضای مجازی ضرورت دارد اعضا شورای توسعه پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه کنند.

گفتنی است، در این جلسه پرونده پنج متقاضی صدور پروانه فعالیت با حضور نمایندگان آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در پایان با موافقت اکثریت اعضا، با صدور پروانه فعالیت آن‌ها موافقت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha