• سه‌شنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400042921167
  • خبرنگار : 30054

بهترین راه آموزش تعمیرات ایسیو خودرو

بهترین راه آموزش تعمیرات ایسیو خودرو
بهترین راه آموزش تعمیرات ایسیو خودرو

یکی از مهم ‌ترین قطعات خودرو، ایسیو (ای سی یو ، ECU) می باشد. این قطعه، در واقع کامپیوتر خودرو محسوب می‌ شود و وظیفه کنترل کردن سنسورها را بر عهده دارد. اما در صورتی که کوچکترین مشکل در ایسیو خودرو ایجاد شود؛ عملا خودرو هم از کار می ‌افتد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فنی سازان، از این رو در زمان خراب شدن این قطعه الکترونیکی، حتما باید به یک متخصص تعمیرات ایسیو خودرو رجوع کرد تا کلیه مشکلات این قطعه کامپیوتری رفع شود. آموزشگاه فنی سازان، با برگزاری کلاس ‌های آموزش تعمیرات ایسیو خودرو، مفتخر است که افرادی متخصص را وارد بازار کار تعمیرات خودرو کرده و به واسطه آنان نیاز جامعه را برطرف نموده است. اگر شما نیز تمایل به ورود به رشته های فنی دارید در ادامه همراه ما باشید.

وظیفه ایسیو خودرو چیست؟

همانطور که گفته شد؛ ایسیو یک قطعه ی الکترونیکی است که وظیفه کنترل کلیه سنسورهای تعبیه شده بر روی خودرو را برعهده دارد. به طور مثال از اصلی‌ ترین سنسورهای یک خودرو می‌ توان به سنسور اکسیژن، سنسور فشار داخل منیفولد یا سنسور MAP، سنسور موقعیت دریچه گاز یا همان سنسور TPS، سنسور دمای هوا ATS ، سنسور دمای آب CTS، سنسور دور موتور RPM و ... اشاره کرد. هر یک از این سنسور ها به قطعه ایسیو خودرو متصل بوده و از سوی این قطعه ی الکترونیکی، کنترل می‌ شوند.

به طور تخصصی تر، ایسیو با کنترل سنسورها کارکرد کلی موتور را بررسی می ‌کند؛ اطلاعات کارکرد موتور را به راننده نمایش می‌ دهد؛ میزان مصرف سوخت خودرو را به نمایش در می ‌آورد و آن را کنترل می‌ کند؛ میزان باد لاستیک و باز و بسته بودن درب ها را نشان می ‌دهد، میزان آلایندگی و وضعیت های بحرانی خودرو را کنترل می ‌کند؛ هشدارهای مربوطه را به راننده در صفحه پنل نشان می‌ دهد، درجه پاشش سوخت در انژکتور خودرو را کنترل می‌ کند و بسیاری کارهای مهم دیگر که بر عهده این قطعه می باشد. به طور کلی آی سی یو خودرو، وظیفه ثبت و نمایش کلیه حالات خودرو را برعهده دارد و اگر کوچکترین مشکل در این قطعه الکترونیکی رخ دهد؛ به تبع وضعیت کنترل سنسورها دچار اختلال شده و مشکلات زیادی را برای خودرو و حتی راننده ایجاد می کند. پس لازم است در صورت رویت کوچکترین نشانه های خرابی ایسیو، به نزد یک متخصص حرفه ای رفت. متخصصی که در دانشگاه و یا دوره های آموزشی تعمیرات ایسیو خودرو شرکت کرده و مهارت و دانش بالایی کسب کرده است.

سرفصل های دوره آموزش تعمیرات ecu خودرو

· آموزش برق عمومی خودرو و قطعات الکترونیکی آن

· آشنایی با تمامی ابزارها و تجهیزات جهت تعمیرات قطعات الکترونیکی خودرو

· آشنایی با کلیه قطعات ایسیو خودرو

· عیب یابی و آموزش نحوه تعویض قطعات الکترونیکی ایسیو خودرو

· بررسی انواع ایسیو خودرو و تفاوت آن ‌ها با یکدیگر

· آموزش نحوه نقشه خوانی مدارات ECU به طور تخصصی

· آموزش روش های عیب یابی ایسیو و رفع مشکلات آن

· آموزش تعویض ایسیو خودرو

· آموزش عیب یابی ECU بدون نیاز به نقشه مدارات

· بررسی انواع کدهای خطا و لیست ارورهای دیاگ و رفع آن‌ها

· بررسی مکانیزم انواع IC های راه اندازی بر روی ایسیو خودرو

· آموزش و بررسی مکانیزم مدار کنترل انژکتور

· آموزش تعمیرات ایسیو ماشین‌های سنگین از جمله کامیون، خاور، اتوبوس و ...

· آموزش تعمیرات ایسیو ماشین‌های کشاورزی از جمله تراکتور، کمباین

· آموزش تعمیرات ایسیو ماشین‌های راهسازی از جمله بیل مکانیکی، اسکریپرها، بولدوزر

آموزش تعمیرات ایسیو خودرو در آموزشگاه فنی سازان

دوره ی آموزش تعمیر ایسیو خودرو یکی از پرتقاضا ترین دوره‌ ها در تمامی آموزشگاه‌ های فنی خودرو می باشد. چرا که این دوره جز دوره‌ های آموزش برق خودرو بوده و با فراگیری نحوه تعمیرات آن، هنرجو قادر به رفع رایج ‌ترین و اصلی ‌ترین مشکلات خودرو خواهد بود و به راحتی با گذراندن یک دوره کوتاه جهت آموزش تعمیرات ایسیو خودرو، می ‌تواند وارد بازار کار شود و مشکلات انواع خودروها از جمله خودروهای داخلی، خارجی و همچنین خودروهای سنگین و باری را رفع نمیاد. در حال حاضر اگر به این حوزه علاقه مند هستید و می ‌خواهید در کمترین زمان، همراه با مدارک بین المللی وارد بازار کار شوید و کسب درآمد کنید؛ پیشنهاد می ‌کنیم که در دوره ‌های آموزش تعمیرات ایسیو خودرو در آموزشگاه فنی سازان شرکت کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha