• سه‌شنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400042921177
  • منبع : ایندیپندنت

به پاس جانفشانی نیروهای امنیتی؛

دولت افغانستان عید قربان را "عید سرباز" نامید

دولت افغانستان عید قربان را "عید سرباز" نامید

دولت افغانستان، عید قربان امسال را «عید سرباز» نامگذاری کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، با اینکه طالبان جنگ در افغانستان را شدت بخشیده‌اند، ایستادگی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در برابر این گروه ادامه دارد و آنان هر روز در این راه قربانی‌ می‌دهند. به همین دلیل دولت افغانستان تصمیم گرفته است که امسال عید قربان را عید سرباز بنامد و از همه شهروندان افغان هم خواسته است که عید قربان امسال را با نام عید سرباز جشن بگیرند و یک‌ صدا و هم آواز با نیروهای نظامی‌، در برابر دشمن ایستادگی کنند.

محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان می‌گوید: «به پاس جان‌فشانی‌ها و قربانی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، عید قربان، عید سرباز نامگذاری شد.»

شماری از سیاستمداران و شهروندان افغانستان با استقبال از این اقدام رئیس‌جمهور غنی، تاکید کردند که نیروهای نظامی‌ برای دفاع از افغانستان و مردم هر روز قربانی می‌دهند اما بازهم در برابر دشمن می‌ایستند و میدان نبرد را رها نمی‌کنند و همه باید در کنار آنان قرار گیرند و عید قربان را به نام آنان تجلیل کنند.

پس از آنکه دولت افغانستان عید قربان امسال را عید سرباز نامگذاری کرد، افغان‌ها در صفحات اجتماعی خود با انتشار تصاویر سربازان افغان حمایتشان از آنان را اعلام کردند و در پیام‌هایی جداگانه از هموطنانشان خواستند که عید قربان را عید سرباز بنامند و پول قربانی‌های خود را به خانواده‌های سربازان کمک کنند. آنان تاکید دارند که همین سربازان شجاع، دلیر و نترس‌ هستند که در برابر دشمن خونخوار ایستاده‌اند و از عزت، شرف و ناموس ملی ملت افغانستان دفاع می‌کنند و جا دارد که در شرایط بد کنونی، مردم هم در کنار آنان بایستند  و در مقابل دشمنان افغانستان فریاد سر دهند و با این کار حمایت معنوی‌ خود را از سربازان ادامه دهند.

دولت افغانستان در حالی عید قربان سال ۱۴۰۰ را  به نام  سربازان می‌کند که افغان‌ها به طور بی‌سابقه‌ای از نیروهای دفاعی و امنیتی کشورشان حمایت می‌کنند. با خروج سربازان خارجی از افغانستان، جنگ شدید میان نیروهای امنیتی و دفاعی افغان با طالبان در این کشور افزایش یافته است و اگرچه طالبان چندین روستا را تصرف کرده‌اند، همچنان با مقاومت شدید نیروهای امنیتی و دفاعی افغان مواجه‌اند و این مقاومت نسبت به گذشته بیشتر و جدی‌تر شده است.

هدف دولت افغانستان از این اقدام روحیه دادن به نظامیان این کشور است تا نشان دهد که دولت و مردم این کشور با جدیت کنار سربازانشان قرار دارند و از آنان حمایت می‌کنند.    

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha