• سه‌شنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400042921277
  • خبرنگار : 71415

"نگرانی شدید" باچله از استفاده از جاسوس افزار اسرائیلی علیه خبرنگاران و فعالان

"نگرانی شدید" باچله از استفاده از جاسوس افزار اسرائیلی علیه خبرنگاران و فعالان

مسئول ارشد حقوق بشری سازمان ملل گفت افشاگری های اخیر درباره استفاده ظاهرا گسترده از نرم افزار جاسوسی تولید رژیم صهیونیستی موسوم به پگاسوس برای جاسوسی کردن از خبرنگاران، مدافعان حقوق بشر، سیاستمداران و دیگران "شدیدا نگران کننده" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی میچل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه ای گفت که گزارش ها درباره استفاده از این نرم افزار تولید شده از سوی شرکت NSO Group "ظاهرا تایید کننده برخی از بدترین نگرانی ها درباره سوءاستفاده بالقوه از تکنولوژی های تجسسی با هدف تضعیف غیرقانونی حقوق انسانی افراد است.

این مسئول ارشد حقوق بشری سازمان ملل تصریح کرد، آنها تایید کننده الزام فوری برای قانونمند کردن بهتر انتقال تکنولوژی تجسسی و استفاده از این تکنولوژی و تضمین نظارت سفت و سخت است.

نهادهای حقوق بشری سازمان مل از جمله دفتر او مکررا به طرح نگرانی های شدید درباره خطرات استفاده مقامات از ابزارهای تجسسی پرداخته اند.

باچله گفت: استفاده از نرم افزار جاسوسی با دستگیری، ارعاب و حتی قتل علیه خبرنگاران و مدافعان حقوق بشر مرتبط بوده است. گزارش های مربوط به تجسسها همچنین دارای تاثیر منزجر کننده مجبور ساختن افراد به سانسور کردن خودشان از روی ترس بوده اند.

باچله اظهار کرد، خبرنگاران و مدافعان حقوق بشر نقشی اجتناب ناپذیر ایفا می کنند و وقتی که خاموش شوند "همه ما رنج می بریم".

او تصریح کرد، جاسوس افزار "تعدی های به شدت عمیق به دستگاه های مردم را فراهم کرده و منجر به تجسس از همه جوانب زندگی آنها می شود" و استفاده از آنها تنها برای "تحقیقات از جرایم جدی و تهدیدات امنیتی شدید" موجه است.

وی افزود: اگر ادعاهای اخیر درباره استفاده از پگاسوس حتی بخشی از آنها درست باشند، پس از این خط قرمز بارها و بارها با فرار تمام و کمال ازمجازات عبور شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha