• سه‌شنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400042921289
  • خبرنگار : 50022

دادستان کرج:

مشکلات اقتصادی جمعیت تحت پوشش بهزیستی را افزایش داده است

مشکلات اقتصادی جمعیت تحت پوشش بهزیستی را افزایش داده است

ایسنا/البرز دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت: در سال اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی و اجرای برخی سیاست‌ها شاهد افزایش جامعه هدف بهزیستی بودیم.

حسن مددی که به مناسبت هفته بهزیستی در اداره کل بهزیستی البرز حضور پیدا کرده بود، در این دیدار با اشاره به اینکه دادستان به عنوان مدعی العموم، مسئولیت نظارت بر وضعیت اقشار آسیب پذیر را دارد گفت: در سال اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی و اجرای برخی سیاست‌ها شاهد افزایش جامعه هدف بهزیستی بودیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از نقاط ضعف دادستانی، عدم نظارت کافی در این حوزه و به ویژه مدیریت کمپ‌ها بوده که در یکسال اخیر با انتصاب مشاور قضایی خانواده، اقدامات بسیار موثّر در انجام نظارت‌ها، بازدیدها و بازرسی های مداوم و مستمر از مراکز نگهداری معتادین و کمپ ها، مراکز توانبخشی و مراکز مشاوره انجام شده است.

مددی متذکر شد: این بازدیدها موجب رفع نواقص و اصلاح روش ها و رویه‌ها، جمع آوری کودکان کار، توجه به معتادین به عنوان افراد بیمار شده است.

در ابتدای این دیدار اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی و دادگستری استان به تشریح اقدامات مجموعه خود پرداخت و بیان کرد: با تکلیف دادستانی، اداره کل بهزیستی در قالب کمپ ماده ۱۵، کمپ ماده ۱۶ را راه اندازی کرده و توانسته ۱۷۰۰ معتاد متجاهر را در کمپ بستری و پذیرش کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه با دستور دادستانی مرکز استان، تمامی کودکان کار و خیابانی اتباع در مراکز بهزیستی پذیرش شده‌اند گفت: بر اساس قیمت تمام شده فعالیت‌ها، یارانه خدمات به این اداره کل اختصاص داده نمی‌شود و با حجم زیادی از وظایف و افزایش جامعه هدف، میزان بهره مندی از منابع مالی و مادی ناچیز است و عملاً تناسبی بین شرح وظایف و منابع مالی و نیروی انسانی این مجموعه وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha