• سه‌شنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400042921310
  • خبرنگار : 50071

مدیر بهداشت کار و محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد

کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مشهد به ۴۵ درصد

کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مشهد به ۴۵ درصد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر بهداشت کار و محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به طور کلی در همه مجموعه‌های مناطق تحت پوشش این دانشگاه به ۴۵ درصد کاهش یافته است.

علی اصغر حسنی اظهار کرد: در شرایط قرمز کرونایی فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند و فعالیت پاساژها، اماکن ورزشی، تمام اماکن سربسته نظیر تالارهای عروسی سر بسته، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی و پیتزا فروشی‌ها در فضای سر بسته ممنوع است.

وی خاطر نشان کرد: با کمال تاسف میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه ابعاد شامل استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، تهویه مناسب و ضد عفونی، شکل گیری اجتماعات و دورهمی‌ها در استان خراسان رضوی و کشور کاهش یافته است و این در حالی است که انتقال گونه هندی ویروس کرونا  در موج پنجم خطرناکتر و سرایت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه بانک‌ها بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی را دارند، افزود: بر اساس نظارت‌ها و بررسی‌های انجام شده میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌های استان ۹۴ درصد گزارش شده است.

وی ادامه داد: بر طبق این بررسی‌ها میزان رعایت پروتکل‌ها  در سازمان‌ها و ادارات خراسان رضوی ۸۸ درصد و در نانوایی‌ها ۷۸ درصد است.

به گزارش وبدا، حسنی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد نظارت‌کننده است و برخورد با متخلفان در حوزه واحدهای صنفی به اداره اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  سپرده شده است.

مدیر بهداشت کار و محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد  ادامه داد: با این حال طی ۲۵ خردادماه تا ۲۵ تیرماه امسال بیش از  ۴۰ هزار و ۵۰۰  بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و فروشگاه‌ها توسط  بازرسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مناطق تحت پوشش انجام شده است.

به گفته وی، طی این مدت ۱۲۱۵  مورد مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند و ۲۱۵ مرکز و  کارگاه‌های غیر مجاز مواد غذایی تعطیل و پلمب شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha