• سه‌شنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400042921405
  • خبرنگار : 50187

اعضای تیم واکنش سریع وزارت بهداشت از بیمارستان پاستور بم بازدید کردند

اعضای تیم واکنش سریع وزارت بهداشت از بیمارستان پاستور بم بازدید کردند

ایسنا/کرمان امروز ۲۹ تیرماه دکترعلی ابرازه مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستان ها به اتفاق دکتر رضایی مدیرکل آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت و از اعضای تیم واکنش سریع وزارت بهداشت با هدف ارزیابی دقیق اوضاع کرونا در منطقه شرق استان کرمان به بم سفر و از بیمارستان پاستور این شهر بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، فرماندار بم در نشست با اعضای تیم واکنش سریع وزارت بهداشت گفت: بیمارستان پاستور بم به عنوان تنها بیمارستان دولتی این شهر جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر را پوشش درمانی می دهد و با توجه به بحران کرونا در منطقه و میزان بستری بالای بیماران کووید۱۹ اگر خدمات بخش های دیگر این بیمارستان تعطیل و به بخش های بستری کرونا تبدیل شود، شرق استان کرمان دچار بحران خواهد شد.

"هادی شهسوارپور" اظهار کرد: مردم، اصناف و مجموعه ادارات در بم و شرق استان همکاری بسیار خوبی داشته اند و امیدواریم که  شاهد تجمعات خانوادگی در روز عید قربان نباشیم تا بتوانیم از این پیک عبور کنیم.

وی افزود: تمامی ارگان های شهر از جمله بسیج و هلال احمر این آمادگی را دارند تا هرگونه امکانات و نیروی انسانی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند تا زنجیره بیماری کرونا قطع شود.

در ادامه این نشست دکتر"مازیار اویسی" رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: مجموعه دانشگاه این ظرفیت را دارد به تعداد افراد بیشتری در منطقه واکسن تزریق کند.

وی همچنین خواستار اعتبار و تجهیزات ویژه در این شرایط بحرانی به بیمارستان بم شد و افزود: مجموعه ادارات و از جمله بسیج و هلال احمر همکاری خوبی با دانشگاه داشته اند و دانشگاه این آمادگی را دارد که آموزش های لازم را به نیروهای داوطلب این مجموعه ها ارائه دهد و یاری گر کادر درمان باشند.

دکتر"علی ابرازه" مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستان ها و از اعضای تیم واکنش سریع وزارت بهداشت نیز در این جلسه گفت: در شرایط بحران بایستی از ظرفیت بیمارستان های خصوصی نیز استفاده شود و بیماران غیر کرونایی به آنجا منتقل شوند.

وی ضمن تشکر از مدافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان افزود: میزان مراجعات به بیمارستان پاستور زیاد است اما کادر درمان با صبر بالا و نظم بسیار خوب به تمامی مراجعین و بیماران خدمات درمانی ارائه میکند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha