• سه‌شنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400042921578

دو فوروریت لایحه هبه زمین به بیمارستان شهرک رجایی مشهد تصویب نشد

دو فوروریت لایحه هبه زمین به بیمارستان شهرک رجایی مشهد تصویب نشد

ایسنا/خراسان رضوی در جلسه امروز شورای شهر مشهد دو فوروریتی بودن لایحه هبه زمین برای ساخت بیمارستان در شهرک شهید جایی مشهد به تصویب نرسید.

امروز در صدوسی‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، علیرضا شهریاری در جریان لایحه دوفوریتی هبه زمین ۱۸ هکتاری به دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ساخت بیمارستان ۶۱۰ تخت خوابی در شهرک شهید رجایی اظهار کرد: ساخت این بیمارستان در شهرک شهید رجایی خواسته مردم این منطقه و وعده پنج ساله  است که بر زمین مانده‌ و اقدامات لازم برای ساخت آن باید هرچه سریعتر انجام شود. دولت برای اجرای این پروژه ۲۵۰ میلیارد تومان مصوب کرده و همه مسئولان استان آماده اجرای این پروژه هستند و در صورت اعطای زمین فرایند ساخت آن آغاز می‌شود.

رضا خواجه‌نائینی، معاون شهردار مشهد دراین خصوص گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با حضور مدیران استانداری، شهرداری و دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در خصوص احداث این بیمارستان برگزار شد و دولت نیز اعتباری برای ساخت آن در نظر گرفت. توافق نهادهای نظارتی انجام شده‌ و احداث این بیمارستان کمکی به کمبود فضای بیمارستانی در حاشیه شهر است.

همچنین غلامحسین صاحبی عضو شورای شهر مشهد نیز در مخالفت با این طرح گفت: دولت در ابتدای کار خود در شهرک شهید رجایی برای ساخت بیمارستان کلنگ به زمین زد، اما بودجه‌ای تخصیص نیافت، چرا در هفته آخر فعالیت شورای پنجم  باید زمین هبه شود؟

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز خطاب به این عضو شورا گفت: درست نیست اعضای شورا را اینگونه خطاب قرار می‌دهید. شهردار در این خصوص لایحه ارسال کرده و در صحن علنی شورا این لایحه در دست بررسی است. به هر عاملی که در مناطق کم برخوردار سبب توسعه شود کمک خواهیم کرد، ما به دنبال شعار دادن نیستیم.

محسن حسین‌پویا، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه در لزوم ساخت این بیمارستان تردیدی نیست ولی باید قانون رعایت شود، افزود: این لایحه باید در کمیسیون‌های مختلف شورا بررسی و کارشناسی شود و ادعای احتمالی آستان قدس رضوی در خصوص این زمین بررسی گردد. 

شهنار رمارم، عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «سرعت عمل برای ساخت این بیمارستان مهم است»، گفت: یک بار در گذشته بودجه ساخت بیمارستان به دلیل نبود زمین برگشت داده شده بود.نبود مرکز تخصصی درمانی از معضلات شرق مشهد و یک ضرورت است، معطلی منجر به از بین رفتن بودجه می شود.

وی ادامه داد: سال‌هاست که مردم حاشیه شهر تقاضای ساخت این بیمارستان را داشته‌اند و شهرداری در این چهار سال بار دولت و سایر نهادها را به دوش کشیده، این اقدام ضروری است و نباید تعلل شود.

در نهایت دو فوریت این طرح رای نیاورد، اما بررسی یک فوریتی طرح با موافقت اعضای شورا مصوب و مقرر شد این طرح پس از بررسی در کمیسیون‌های مربوطه شورا در جلسه علنی هفته آینده برای تصویب ارائه شود.

 همچنین در این جلسه لایحه حمایت از کسب و کارهای خرد تصویب شد که براساس آن شهرداری مکلف است در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد و مساعدت در پرداخت بدهی مودیان که متقاضی افزایش ارزش بهره‌برداری اعیان به رده یک و به صورت خطی برای واحدهای به مساحت ۲۵ متر مربع و کمتر و واحدهای ۲۵۰ متر مربع و کمتر در معبر با عرض ۱۲ تا ۲۰ متر واقع  شده‌اند، عوارض با تخفیف نقدی ۳۰ درصد محاسبه و دریافت شود.

 لایحه تمدید مهلت فعالیت تاکسیرانان خط فرودگاه از دیگر مصوبات شورا بود. براساس این لایحه به منظور کاهش پیامدهای اجتماعی و اقتصادی ناشی از بیماری کرونا و همچنین با توجه به کاهش شدید مسافر فعالیت تاکسیرانان خط فرودگاه تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تمدید شد.  همچنین طرح فوق‌العاده جذب رانندگان اتوبوسرانی به  تصویب رسید و شرکت‌های بخش خصوصی نیز پس از طی مراحل و الزامات قانونی و اخذ طرح طبقه‌بندی مشاغل، مشمول این مصوبه خواهند شد.

 قرارداد پروژه مشارکتی هدایت در طرح بزرگ میدان شهدا نیز اصلاح شد. این پروژه در ضلع شمال شرقی میدان شهدا واقع شده است. طبق این اصلاحیه سهم الشرکه شهرداری در این پروژه از ۷۶ درصد به ۷۵ درصد کاهش و سهم سرمایه‌گذار از ۲۴ درصد به ۲۵ درصد افزایش یافت. گفتنی است لایحه آورده سرمایه‌گذار در پروژه همت واقع در ضلع شرقی میدان شهدانیز تعیین تکلیف شد.

از دیگر مصوبات امروز لایحه استمهال اجرای پارکینگ مورد نیاز بیمارستان مادر بود که به تصویب رسید. احمد نوروزی یکی از اعضای شورا به ساخت این پارکینگ به دلیل نابسامانی در جلوی بیمارستان مادر واقع در خیابان سجاد تاکید کرد. براساس این لایحه و باتوجه به گذشت ۱۳ ماه از لایحه استمهال برای اجرای پارکینگ مورد نیاز این بیمارستان در صورتی که مالک یا نماینده وی ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه عملیات اجرایی را آغاز کند، شهرداری مکلف است مهلت تامین کسری پارکینگ را حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱/۶ تمدید کرده، در غیر این صورت وفق مقررات و ضوابط قانونی اقدام نماید.


همچنین مصوبه واگذاری رایگان زمینی ۳.۵ هکتاری و پروانه ساختمانی سایت پنج تن ۵۵ با کاربری مسکونی تصویب شد. در ساخت این مجتمع‌های مسکونی در این منطقه شهرداری، استانداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مشارکت خواهند داشت و تسهیلاتی بلندمدت، کم بهره و بلاعوض را در اختیار جامعه هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha