• سه‌شنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۲۲:۲۶
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1400042921639
  • خبرنگار : 71506

یک طلا و یک برنز آزادکاران نوجوان ایران در جهان/ معصومی در ۹۰ ثانیه نسخه حریف آمریکایی را پیچید

یک طلا و یک برنز آزادکاران نوجوان ایران در جهان/ معصومی در ۹۰ ثانیه نسخه حریف آمریکایی را پیچید

آزادکاران ایران در پایان رقابت های ۵ وزن نخست قهرمانی نوجوانان جهان صاحب یک مدال طلا و یک برنز شدند.

به گزارش ایسنا، در پایان رقابت های ۵ وزن نخست کشتی آزاد نوجوانان جهان ۲۰۲۱ در بوداپست مجارستان، امیررضا معصومی در وزن ۱۱۰ کیلوگرم به مدال طلا رسید و علی رضایی در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. شهداد خسروی در ۵۵ کیلوگرم نیز به عنوان پنجمی بسنده کرد.

امیررضا معصومی نماینده وزن ۱۱۰ کیلوگرم و چهره با آتیه کشتی ایران که با شایستگی راهی دیدار نهایی شده بود، اینبار نیز در فینال مقابل جیمز مولن از آمریکا در مدت زمان یک دقیقه و ۳۰ ثانیه با امتیاز ۱۰ بر صفر به برتری رسید و بر سکوی نخست جهان ایستاد.

معصومی که همانند پدرش فردین معصومی(دارنده مدال نقره ۲۰۰۹ جهان)  راه قهرمانی را پیش گرفته، پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته برگزار شد، پس از استراحت در دور نخست، مقابل کامینسکی از لهستان با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی برای رسیدن به نیمه نهایی به مصاف بازاربایف از ازبکستان رفت و با نتیجه قاطع ده بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل لیا ژیبالوف از روسیه با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم، علی رضایی در دیدار رده بندی برابر دیانکو دیانکوف از بلغارستان با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و به مدال برنز نوجوانان جهان دست یافت.

 رضایی پیش از این و در جریان رقابت های مقدماتی وزن ۶۵ کیلوگرم، روز گذشته در مبارزه نخست مقابل انوشاوان بارسقیان از ارمنستان با نتیجه ۸ بر ۲ به برتری رسید. وی در یک هشتم نهایی نیز مقابل اکمل سایدوف ازبکستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی برای رسیدن به نیمه نهایی مقابل ویشال از هند به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه دشوار با نتیجه ۷ بر ۳ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل گوگریتچیانی از گرجستان با نتیجه ۶ بر ۶ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

همچنین شهداد خسروی نماینده وزن ۵۵ کیلوگرم ایران در دیدار رده بندی مقابل عبدالله توپراک از ترکیه ۵ بر ۲ شکست خورد و به عنوان پنجمی بسنده کرد.

وی پیش از این روز گذشته در دور مقدماتی در مبارزه نخست برابر دیمیتری کاراستویانوف از مولداوی با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر پیروز شد اما در یک چهارم نهایی مقابل ماگومد بایتوکایف از روسیه ۸ بر ۳ شکست خورد و راهی گروه بازنده ها شد. وی برای رسیدن به رده بندی برابر حریفی از رومانی به برتری رسید و راهی رده بندی شد.

رده بندی نفرات اول تا سوم ۵ وزن نخست این رقابت ها به شرح زیر است:

وزن ۴۸ کیلوگرم: ۱- آمان(هند) ۲- لوک لیلداهل(آمریکا)۳ - سرگیس بگویان(ارمنستان)- نوردانات آیتانوف(قزاقستان) 

وزن ۵۵ کیلوگرم: ۱- ماگومد بایتوکایف(روسیه) ۲- آبدینار نورلانبک(قزاقستان) ۳- عبدالله توپراک(ترکیه) - جاوید جواداف(آذربایجان) ۵- شهداد خسروی(ایران)- نارایان پاتیل(هند)

وزن ۶۵ کیلوگرم: ۱- میر شاپیرو(آمریکا) ۲ -گئورگی گوگریتچیانی(گرجستان) ۳- علی رضایی(ایران) - حبیب زائوربکوف(روسیه)

وزن ۸۰ کیلوگرم: ۱- ساگار جاگلان(هند) ۲- جیمز رولی(آمریکا) ۳- مصطفی گادژی مالاچ دیبیروف(روسیه) - تورنیک سامخارادزه (گرجستان) 

وزن ۱۱۰ کیلوگرم: ۱- امیررضا معصومی ایران ۲- جیمز مولن(آمریکا) ۳- لیا ژیبالوف(روسیه) - ساهیل(هند)

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۳۰ ۰۲:۳۲

ببینید هند چه پیشرفتی کرده و ما مدعی اول آسیا و جهان چقدر عقب افتادیم