• چهارشنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1400043021906
  • خبرنگار : 71589

استقرار نخستین نیروگاه هیدروژن سبز دریایی جهان در سواحل فرانسه

استقرار نخستین نیروگاه هیدروژن سبز دریایی جهان در سواحل فرانسه

اولین نیروگاه هیدروژن سبز دریایی جهان که در سواحل فرانسه در حال ساخت است، از آب فراوان استفاده می‌کند و به توربین‌های بادی دریایی متصل است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک نیروگاه تولید هیدروژن دریایی قرار است سال آینده در سواحل فرانسه آغاز به کار کند.

این نیروگاه که از طریق برق تولیدی یک توربین بادی شناور در نزدیکی آن به نام "فلوت‌ژن"(Floatgen) تأمین می‌شود، در سواحل "Le Croisic" در فرانسه تاسیس خواهد شد.

این نیروگاه به محض بهره برداری، به اولین مرکز تولید هیدروژن سبز دریایی در جهان تبدیل خواهد شد.

این پروژه توسط شرکت هیدروژن سبز "Lhyfe" و دانشکده مهندسی فرانسوی "Centrale Nantes" در حال توسعه است.

در بیانیه مطبوعاتی دست اندرکاران این پروژه آمده است که این سایت دارای شرایط محیطی سختی است که به این معنی است که برای فناوری تولید هیدروژن ایده‌آل است.

"متیو گوسن" مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت "Lhyfe" گفت: ما متقاعد شده‌ایم که تولید دریایی هیدروژن تجدیدپذیر یک راه حل کاملا مناسب برای استقرار گسترده هیدروژن است.

وی افزود: ما در پیشرفت خود گام‌های بلندی برمی‌داریم و مصمم هستیم اولین کسی در جهان باشیم که راه حلی برای تولید هیدروژن تجدیدپذیر دریایی به کار می‌گیرد.

از آنجا که آب مورد نیاز برای فرآیند الکترولیز برای تولید هیدروژن به مقدار نامحدود در دریا موجود است و این نیروگاه جدید نیز می‌تواند با بهره‌گیری از توربین‌های بادی دریایی تامین نیرو شود، پتانسیل زیادی برای مقیاس پذیری و استقرار در مقیاس صنعتی به طور بالقوه دارد.

این نیروگاه در سال 2022 به بهره برداری می‌رسد و پس از آن، این فناوری به سمت استقرار گسترده صنعتی در سال 2024 حرکت می‌کند.

توربین‌های بادی دریایی و فناوری‌های هیدروژنی این پتانسیل را دارند که به کشورها در رسیدن به اهداف مقابله با تغییرات آب و هوا طی سال‌های آینده کمک کنند. به طور خاص، اتومبیل‌های هیدروژنی سبز در کنار وسایل نقلیه الکتریکی می‌توانند اتکای ما را به موتورهای احتراق داخلی بنزینی و گازسوز کاهش دهند.

با این حال بحث در مورد اعتبار وسایل نقلیه هیدروژنی در حالی که تاکنون تنها به الکتریسیته به صورت عمده پرداخته شده است، همچنان ادامه دارد و به عنوام مثال "ایلان ماسک" مدیر عامل شرکت "تسلا"، خودروهای هیدروژنی را به عنوان یک شکل گنگ از ذخیره‌سازی انرژی برای خودروها عنوان کرده است.

اما برخلاف ادعای "ماسک"، سایر خودروسازان از جمله "بی‌ام‌و" از فناوری هیدروژنی پشتیبانی می‌کنند و به عنوان مثال شرکت خودروسازی "تویوتا" به فناوری خودروی هیدروژنی موسوم به "میرای"(Mirai)  رسیده است و توانسته با یک بار پر کردن باک آن از هیدروژن، 1000 کیلومتر راه برود و به یک رکورد جهانی برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha