• پنجشنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400043122177
  • خبرنگار : 50040

معاون علوم پزشکی گیلان عنوان کرد

بیماران سرپایی روزانه کرونا در گیلان ۲ برابر بستری ها

بیماران سرپایی روزانه کرونا در گیلان ۲ برابر بستری ها

ایسنا/گیلان معاون علوم پزشکی گیلان، از دو برابر شدن بیماران سرپایی روزانه نسبت به بستری های روزانه در استان گیلان خبر داد و گفت: در حال حاضر اکثر شهرستان های گیلان قرمز هستند و تنها دو شهرستان ماسال و فومن نارنجی هستند.

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، از دو برابر شدن بیماران سرپایی روزانه نسبت به بستری های روزانه در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه سرعت ابتلای افراد به ویروس کرونا در استان گیلان بالاست و بیماری همچنان در حال گسترش است.

وی از بستری شدن حدود ۷۰۰ گیلانی در سطح بیمارستان های استان خبر داد و افزود: همچنین ۱۳۰۰ بیمار سرپایی طی شبانه روز گذشته به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند؛ این در حالی است که به ازای هر بیمار تا ۱۰ نفر از اعضای خانواده و اطرافیان او نیز تست می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به قدرت سرایت بالای ویروس جدید کرونا، تصریح کرد: اکثر افرادی که در ارتباط با افراد بیمار بودند، کرونا مثبت هستند؛ اگرچه علائم بیماری را نشان نمی دهند لذا با توجه به افزایش بیماران بستری و سرپایی، احتمال افزایش بیماران طی روزهای آینده وجود دارد.

حیدرزاده، با اشاره به اینکه وقتی یک نفر از اعضای خانواده به دلتا کرونا مبتلا شود، بدون شک به همه اعضا سرایت خواهد کرد افزود: متاسفانه افزایش ورود مسافران و دورهمی‌ها، سرعت انتقال دلتاکرونا را در گیلان افزایش داده است.

وی با بیان اینکه به زودی همه شهرستان های گیلان قرمز خواهند شد، اضافه کرد: در حال حاضر اکثر شهرستان های گیلان قرمز هستند و تنها دو شهرستان ماسال و فومن نارنجی هستند.

معاون علوم پزشکی گیلان همچنین از فوت شش بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و متذکر شد: قبل از شروع پیک جدید تعداد فوتی های روزانه استان به صفر رسیده بود که متاسفانه مجددا شاهد آمارهای نگران کننده هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha