• شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400050200475
  • منبع : نمایندگی ایلام

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا:

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایلام ۵۰ درصد است/ ۵۰ درصد شهرستان‌های ایلام در وضعیت قرمز

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایلام ۵۰ درصد است/ ۵۰ درصد شهرستان‌های ایلام در وضعیت قرمز

ایسنا/ایلام رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ایلام نزدیک به ۵۰ درصد است و تا زمانی که این میزان به بالای ۸۵ درصد نرسد نمی توان به کنترل بیماری در استان امیدوار بود.

دکتر «محمد نوذری»  با اشاره به شرایط حاد کرونایی در ایلام خواستار ایجاد هم افزایی در کنترل این بیماری شد و اظهار کرد: کنترل وضعیت کرونا در موج پنجم اولویت مهم استان در جهت حفظ سلامت مردم است و در این زمینه همه دستگاه‌ها موظف به اجرای مصوبات و همکاری با ستاد مقابله با کرونا هستند.

وی  با اشاره به روند واکسیناسیون در استان خواستار تسریع در این موضوع شد و گفت: تاکنون کل واکسیناسیون انجام شده در استان ۵۹ هزار و ۴۰۳ دوز بوده است.

استاندار ایلام خواستار اهتمام جدی مردم و مسئولان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان شد و گفت: همچنان مهمترین راه مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

 رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا نسب به کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان هشدار داد و گفت: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در استان قریب ۵۰ درصد است و تا زمانی که این میزان به بالای ۸۵ درصد نرسد نمی توان به کنترل بیماری در استان امیدوار بود.

نوذری  با اشاره به وضعیت خطرناک کرونا در استان گفت: با توجه به اینکه در موج پنجم کرونا خطر انتقال بیماری چند برابر گذشته شده است، تمامی مجوزهای تردد لغو شده و من بعد هیچ مجوزی برای تردد در جاده‌های استان صادر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بر این اساس همه ترددهای غیرضروری بین شهری به نقاط قرمز و نارنجی یا مناطق با وضعیت عادی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است، تصریح کرد: اعمال جرائم مربوط به محدودیت تردد کرونایی در استان به صورت هوشمند و توسط دوربین مستقر در جاده‌ها انجام می‌شود.

استاندار ایلام در پایان بیشترین عامل ابتلای مردم استان به کرونا را دورهمی های خانوادگی و حضور در مراسمات و اجتماعات عنوان کرد و گفت: از مردم شریف استان تقاضا دارم برای عبور از این شرایط خطرناک ضمن رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی تا آنجا که می توانند از حضور در گردهمایی‌ها، اجتماعات و دور همی های خانوادگی پرهیز کنند.

 هم اکنون شهرستان‌های ایلام، چوار، دره‌شهر، مهران ، آبدانان و بدره در وضعیت قرمز، شهرستان‌ دهلران در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ملکشاهی، سیروان، چرداول، هلیلان و ایوان در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha