• شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400050200531
  • منبع : نمایندگی همدان

اجرای طرح دیوارنگاره سرامیکی شهدای همدان توسط جهاد دانشگاهی

اجرای طرح دیوارنگاره سرامیکی شهدای همدان توسط جهاد دانشگاهی

ایسنا/همدان مدیر مرکز خدمات تخصصی فناوری سفال جهاددانشگاهی همدان از ساخت نخستین دیوارنگاره سرامیکی شهدای همدان با عنوان "آبروی محله" خبر داد.

سید محمدمهدی حسینی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: دیوارنگاره سرامیکی طرحی خلاقانه و نوآورانه است که در آن کتیبه سرامیکی لعاب برجسته با استانداردهای روز دنیا و ویژگی‌های نسوز بودن و مقاومت در برابر یخ‌زدگی به کار رفته است.

وی با بیان اینکه طرح سرامیک‌های هفت‌رنگ برجسته برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود، افزود: در این طرح ابداعی، تصاویر شهدا به همراه نام، تاریخ تولد و شهادت در قالب یک کتیبه معرق بر روی دیوار مساجد یا حسینیه‌های محل زندگی همان شهید نصب خواهد شد.

حسینی‌کیا با اشاره به آغاز فاز اول این طرح، تصریح کرد: پنج مسجد در فاز اول این طرح دیده شده که کار ساخت و نصب دیوارنگاره‌های این مساجد در حال انجام است.

مدیر مرکز تخصصی سفال جهاددانشگاهی بیان کرد: هفت نفر به‌طور مستقیم و شش نفر به‌طور غیرمستقیم در اجرای این طرح دخیل هستند و از سه ماه گذشته اجرای این طرح آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در این طرح، اجرای ایده‌ای نو با بهره‌گیری از سفال و کاشی هفت‌رنگ برای تغییر در فضای شهری مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی‌کیا درباره هزینه‌های این طرح بیان کرد: طبق قراردادی منعقد شده با شهرداری، معاونت فرهنگی شهرداری هزینه این طرح را متقبل شده و جهاددانشگاهی نیز برای مشارکت در این کار فرهنگی، بخشی از هزینه‌ها را کاهش داده است.

مدیر مرکز تخصصی سفال جهاددانشگاهی با بیان اینکه محله اولین و مهمترین نهاد اجتماعی است، افزود: در این طرح مسجد به عنوان هسته مرکزی محله؛ روایتگر نام شهدایی خواهد بود که زمانی در همان کوچه و محله تردد می‌کردند و یاد آنان را زنده نگه می‌دارد.

حسینی‌کیا در پایان یادآور شد: طرح "آبروی محله" به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهر و بهره‌گیری بیشتر از سفال و سرامیک استاندارد در انجام پروژه‌های شهری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha