• شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400050200927
  • منبع : نمایندگی قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

سرریز بیماران کرونایی تهران و البرز در قزوین بستری شدند

سرریز بیماران کرونایی تهران و البرز در قزوین بستری شدند

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: به دلیل کمبود تخت در استان‌های هم‌جوار قزوین تعدادی از بیماران کرونایی از استان تهران و البرز می‌آیند و در قزوین بستری می‌شوند که این امر نگران‌کننده است و باید در مورد آن تدابیری بیندیشیم.

پیمان نامدار در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز دوم مرداد ماه در استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان قزوین وضعیت قرمز دارند و روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار در مراکز درمانی استان قزوین بستری می‌شوند، این امر نشان می‌دهد که در سطح استان مداخله جدی صورت نگرفته و سیر بیماری برای ما نگران‌کننده است، امروز رعایت پروتکل‌ها در کل کشور به زیر ۴۰ درصد رسیده است.

وی افزود: با توجه به افزایش روند بیماری، نگرانی در خصوص کمبود دارو و کپسول اکسیژن وجود دارد، طی هفته گذشته برخی از جوانان قزوینی بدون داشتن بیماری زمینه‌ای جان خود را از دست دادند درحالی‌که درمان کامل برای آن‌ها انجام‌شده بود، همچنین به دلیل کمبود تخت در استان‌های هم‌جوار تعدادی از بیماران کرونایی از استان تهران و البرز می‌آیند و در قزوین بستری می‌شوند که این امر نگران‌کننده است و باید در مورد آن تدابیری بیندیشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۲ بیمار در آی سی یو بستری هستند درحالی‌که هفته گذشته این میزان ۷۰ نفر بوده است، همچنین ۲۵ بیمار بدحال به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و بیماری در انتظار آی سی یو نداریم، همچنین با توجه به افزایش تعداد بیماران ۲۰ تخت در بیمارستان‌های خصوصی مهرگان و دهخدا آماده‌شده است که در صورت نیاز استفاده شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ۵۲۰ فرد مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که عدد مخاطره‌آمیزی است از این تعداد ۲۸۶ نفر در بیمارستان‌های قزوین، ۹۶ نفر در البرز، ۶۳ نفر در تاکستان، ۲۳ نفر در بویین‌زهرا، ۳۴ نفر در آبیک و ۶ نفر در آوج بستری هستند، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ فوتی داشتیم که تعداد کل فوتی‌های استان به ۱۸۵۸ فوتی تست مثبت قطعی رسیده است.

در قزوین هنوز به قله پیک نرسیدیم

نامدار بیان کرد: علی‌رغم رشد تعداد بیماران جدید به قله پیک نرسیدیم و در حال افزایش موارد هستیم، سرعت افزایش این موج غافلگیرکننده است و با رشد تعداد بیماران بستری موجود نشانه‌ای از کاهش شیب با ثابت شدن موارد بیماری دیده نمی‌شود حداقل در ۲ هفته آینده شاهد افزایش تعداد بیماران خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: بیماران بدحال در فضای ثابت در حال افزایش هستند، تاکنون ۲۸۰ هزار تست در سطح استان انجام‌شده است متأسفانه رشد تست‌های مثبت افراد به بیش از ۶۰ درصد رسیده است و ۶۰ درصد افرادی که تست می‌دهند تست مثبت می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: با توجه به افزایش بیماران جدید سعی سیستم درمان ترخیص بیشتر است و بستری‌های موقتی تحت درمان دارویی را افزایش دادیم تا تخت‌های بیمارستانی برای بیماران بدحال آماده باشد در حال حاضر تمام بیمارستان‌ها ۵۰ تا ۶۰ بیمار بستری موقت دارند و به‌محض اینکه اکسیژن خون بالای ۹۳ باشد درمان به‌صورت تزریقی ادامه پیدا می‌کنند.

وی افزود: طرح شهید سلیمانی به سمت واکسیناسیون رفته است؛ سپاه، بسیج، هلال‌احمر و ارتش در واکسیناسیون همکاری خوبی دارند و بعد از ایجاد مراکز واکسیناسیون در گام اول واکسیناسیون ۳۰۰ نفر را در دستور کار قراردادیم تا آمادگی مراکز ارزیابی شود و میزان واکسیناسیون افزایش پیدا می‌کند.

نامدار یادآور شد: در حال حاضر استقبال از واکسیناسیون خوب است، تاکنون ۸۵ درصد افراد بالای ۷۰ سال در استان انجام‌شده است همچنین ۵۳ درصد افراد در رده سنی بالای ۶۰ سال واکسینه شدند و طی چند روز آینده نیز پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۷۰ درصد برسد، با توجه به هماهنگی صورت گرفته سن واکسیناسیون از فردا به ۵۸ سال می‌رسد که حدود ۲۰ هزار نفر هستند.

وی تأکید کرد: دو محموله سینوفارم و نوبت دوم آسترازنکا وارد استان می‌شود، امروز ۷۰۰۰ نفر در سامانه پیامکی جهت دریافت واکسن فراخوان شده‌اند، در شهرستان‌ها شرایط واکسیناسیون خوب است، تاکنون ۱۷۶ هزار و ۳۹۳ دز واکسن دریافت کردیم که ۱۵۰ هزار دز آن تزریق‌شده و باقی آن طی ۲ روز آینده تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: بعد از واکسیناسیون رده سنی بالای ۶۰ سال واکسیناسیون مشاغل تجمعی شامل رانندگان تاکسی، نیروی انتظامی، هلال‌احمر، آتش‌نشانی، معلمین و اساتید دانشگاه ادامه پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: روند افزایش بیماران سرپایی در استان محسوس است هفته گذشته ۶۰۰۰ بیمار سرپایی به مراکز سرپایی مراجعه کرده بودند که هم‌اکنون این میزان به ۶۵۰۰ بیمار رسیده است، محدودیت‌ها و ترددها زمانی پاسخگو است که نظارتی بر آن وجود داشته باشد طی سه روز گذشته هیچ پلمبی از طرف اتحادیه و اصناف صورت نگرفته است؛ تعطیلی اصناف زمانی که نظارت و کنترل نباشد مؤثر نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha